Uppgraderingar på KLM via online check-in

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Jacob, 23 September 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Noterade när jag nyligen skulle checka in för en KLM flygning att jag blev erbjuden att uppgradera till business class mot en liten kostnad. Priset låg på 1100 kr vilket kanske inte är något fynd men inte heller någon gigantisk summa om man köpt en billig ekonomiklass biljett och vill lyxa till det lite.

Någon som vet om man får business class poäng om man uppgraderar på detta sätt? Trots allt är det en betald uppgradering som görs i förväg.

2. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag fick ett liknande erbjudande med Austrian i måndags stod det att det skulle ge poäng enligt den ursprungliga bokningen.

3. tourist

tourist Medlem

Från en tråd på FlyerTalk verkar det som om det ger poäng för den nya klassen. Men det vore intressant att få det verifierat av någon här också.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det varierar lite skulle jag säga. Har ingen aning om vad som är rätt, men jag har någon gång fått poäng för business och någon gång för economy.

5. Jacob

Jacob Medlem

Började leta på hemsidan och hittade detta, om det nu är samma sak:

If you buy an upgrade, you also receive 150% Flying Blue Miles. You will keep the baggage allowance as stated on your original ticket.

6. Jacob

Jacob Medlem

Enligt KVS är economy nollad och två platser kvar i business, så har valt att istället tummarna för en gratis uppgradering som Flying Blue Gold.

Men om något annan skulle få samma erbjudande får ni gärna rapportera tillbaka vad ni gjorde och hur det gick.

7. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan någon ge ett exempel på vad en poäng-upgrade "kostar" på KLM eller Air France?

Last edited: 14 Mars 2012
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Air France/KLM

Air France/KLM Företagsrepresentant

10. tourist

tourist Medlem

Tack för länken. På den sidan står det
    Skulle du kunna verifiera ifall detta också inkluderar miles-intjäning för Business Class?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!