Senaste nytt

Uppgraderingar på Hilton i Köpenhamn

jumbooze

Medlem
Har funderingar på att boka en natt här, jag landar typ halv ett på natten och funderar på hur är det med lounge access på en söndag morgon/förmiddag, finns det frukost i loungen och isf hur är den?

Jag är HHG och funderar på att bränna 20k+75dkk på rummet.
 

kristerj

Medlem
Nej 66DKK var det.
Men hur är frukosten och får man den i Loungen?
Du får frukosten i loungen och jag har fått uppgradering till Executive floor de tre gånger jag har bott där. Frukosten i loungen är OK, inget rikligt utbud, men tillräckligt. Det bästa är utsikten över CPH. Loungen öppnar 7.00 på vardagar, är osäker på hur dags det är på helgen, men 7.30 eller 8.00 är väl en bra gissning
 

jumbooze

Medlem
När ni har blivit uppgraderade, har ni använt er av "NOR1" eUpgrade då?
När jag tittar så ser jag att jag har King Deluxe Room gratis som möjlighet och exec som betalda options.
Ska jag bara ta det lugnt och se vad jag får när jag checkar in eller?
 

Najk

Medlem
Vanligtvis på Hilton så försöker jag alltid äta frukost i loungen om det går, av anledningen att det ofta är lugnare och går snabbare. På Hilton CPH har jag aldrig ätit frukost i loungen så jag kan inte svara på hur den är. Det är en väldigt bra frukostbuffe som serveras på Hilton CPH och det är väl uppstyrt med seating och servering vid bord med kaffe och juice. Det har aldrig känts stökigt nere bland den allmänna frukosten, och jag har aldrig blivit missnöjd med upplevelsen. Jag kan inte jämföra med hur det är i loungen men jag skulle gått ner först och tagit frukosten där nere om det inte var tokmycket folk. jumbooze
 

FF#1

Medlem
Jag provade frukosten i loungen i somras. Den var bra och välsmakande, dock lite mindre utbud än en full buffe i restaurang.
Trevlig personal, lugt och skönt och bra utsikt.
 

micsjo

Medlem
Uppgraderad till Exec plus igen. Bott här 6 ggr sista sex månaderna men inte uppgraderad varje gång Det har hänt att det varit fullt. Äter i princip alltid frukosten i loungen. Den är inte så stor men det är lugn och ro.

Man kan beställa det som saknas om man t ex vill ha en omelett så kommer de med den.

Men det är en lite märkligt opersonlig lounge på Hilton CPH. Den är väldigt "öststatsaktig" på något vis, inte så inbjudande. Men de är trevliga där i alla fall!
 
Toppen