Senaste nytt

Uppgraderingar på British Airways som Guld medlem

Jacob

Medlem
British Airways är som alla andra flygbolag och uppgraderar när det behövs, dvs när det är fullt eller överbokat.

Jag blev uppgraderad som BA Gold för en vecka sedan Stockholm-London. SAS fullbokade morgonavgång var inställd och snabbt blev alla andra Londonflyg uppbokade. Svårt att planera sånt där, ibland har man lite tur helt enkelt.
 

henrik l

Medlem
Tror det beror på rutt. De senaste tre, fyra åren har jag nog ca 6-7 flighter till HKG och har åkt upp från WT+ till CW kanske tre, fyra gånger. Men det är ganska hårt tryck på LHR-HKG
 
  • Gilla
Reactions: Gus

nissefalk

Medlem
Första resan avklarad, ingen uppgradering på AA men vi lyckades få en rad med 3 säten var i Main Cabin Extra så det gick väldigt bra att sova på vägen över till Miami, inte samma tur på tillbakavägen då det nästa var fullt i MCE.

Avis levererade dock, bokade en Ford Escape som skulle kosta 310 USD för 10 dagar fick en Chevrolet Tahoe istället, priset på den vi bokning var 730 USD, så ganska nöjd med Avis denna gången, tyvärr hade de meckat upp mitt konto så när jag fick mitt kvitto så var det BA Exec club detaljer och inte de SAS Eurobonus jag ändrat till för 4,000 poäng så där lär det bli svårt att claima 4k till Eurobonus.
 
Last edited:

Biggles

Medlem
Ja BA policy är en klass upp. Dvs till business från WT plus o aldrig från WT. Sker bara vid överbokning som redan sagts. Fått detta en enda gång.
 

nissefalk

Medlem
Nu är alla de flygningarna jag listade i första inlägget avverkade, enda upgrade blev den betalda upgrade jag gjorde från Bombay till London i December, denna betalda upgrade gav min fru en OP-up WT+ till Club World.
 

nota bene

Medlem
Ja, de är inte särskilt generösa med uppgraderingar. Händer ibland, men den gamla devisen att man ska boka det man vill åka applicerar.
 

nissefalk

Medlem
Ja, de är inte särskilt generösa med uppgraderingar. Händer ibland, men den gamla devisen att man ska boka det man vill åka applicerar.

Nej de verkar inte vara generösa på BA med uppgraderingar, har bara 2 de senaste 4 åren så hade hoppats man hade större chans till OpUp med Guld kort.

Nåja nu har jag bara en longhaul till i Ekonomi sedan är de nästa 3 long haul flygningarna i First och Business, First med hjälp av poäng uppgraderingar.
 

nota bene

Medlem
Jag bokar alltid C till USA om det finns vettigt JV-PRIS vilket det nästan alltid gör. Österut bokar jag Y+ och uppgraderar med GUF eller poäng om inte bra priser i C finns. Annars finns det ju andra OW carriers också :)

Även som GGL är uppgraderingar sparsamma.
 

Torkel

Ny medlem
Fått en uppgradering från Vegas en gång (Min arbetskamrat blev också uppgraderad, och han har "bara" silver).

Åkte med fru, dotter och hennes pojkvän T/R London - Manilla. Alla 4 blev uppgraderade i båda riktningarna.

Men som sagt, det måste vara fullt. Verkar som det är bra att vara många på samma bokning, för då kan dom frigöra många säten för tillexempel en familj som vill sitta bredvid varandra genom att knuffa fram alla 4 istället för att få 4 spridda single-passagerare.
 
Toppen