Uppgraderingar på British Airways som Guld medlem

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av nissefalk, 1 September 2015.

1. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter reorna med Qatar och Malaysia i sommar flög jag ihop ett Guld kort på British Airways för första gången, vad tror ni om chanserna att bli uppgraderad på någon av följande flygningar, skall bli intressant att se om det ens blir någon, det är ju ett lotteri det där med uppgraderingar.

Gissningar någon, resor utgår från Göteborg men det är väl mest intressant att få uppgradering på de långa flygningarna. Alla bokningar i billigaste boknings klass.

Sep LHR-MIA-LHR bokad på British Airways.com med British Airways flight nummer men American Airlines metall i Economy
    Oct LHR-LAX-LHR bokad på British Airways.com i Economy på British Airways flyg
    Dec LHR-DEL//BOM-LHR bokad på British Airways.com i Economy Plus på British Airways flyg
    Jan LHR-HKG-LHR bokad på British Airways.com i Economy Plus på British Airways flyg

Gus gillar detta.
  2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De uppgraderar om de överbokar, inte för de är snälla. Så frågan är omöjlig att svara på.

3. En helt omöjlig fråga att svara på, men jag har haft ett antal CW till F uppgraderingar på grund av överbokning...

4. Mr.Mustard

Mr.Mustard Medlem

Har haft British Airways guld några år nu. Aldrig fått någon OpUp på British Airways, dock fått en på American Airlines från business till first från London till Dallas för mig och flickvännen. Detta skedde precis innan start då vi redan satt i business.

Gus gillar detta.
  5. @Senator Budordet är väl, boka klassen du vill flyga i. Får du bip bip bip vid gate så kan det bara blir bättre.

agehall, FCT och Christian R gillar detta.
  6. FCT

FCT Guest

Dock bokar jag sällan klassen jag vill flyga i eftersom resepolicyn inte tillåter First. :)

Pho, MegaFlyer, Gus och 2 andra gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan ju bli rött kort också, det är inte alltid beep är av godo (@Christian R Pep det inte när du boardade Air China?)
    Mina downgrades händer dock alltid före gate än så länge :D

simon_says91 och Christian R gillar detta.
  8. Precis...eller boka en biljett i en klass och uppgraderade den direkt ;) När skall vi åka igen? Du har ju varit i Europa i hela 2 timmar nu, det är väl dags att hitta på nåt?

Claes L, jumbooze och sembl gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som andra redan sagt, omöjligt att svara på, men om du ställer in förväntningarna på en nedgradering snarare än uppgradering så borde du iaf inte bli besviken.

British Airways uppgraderar normalt sett bara i händelse av tekniska problem med sätet eller om kabinen är överbokad. Jag har fått två opups, en WT -> WT+ och en WT+->CW. I båda fallen var WT överbokade och folk flyttades upp pga detta.

10. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haft British Airways guld i 4 år ungefär tror jag.
    Under denna tid så har jag fått 1 opup. (CW till First)

Ekonomi plus (som jag aldrig bokat) verkar ha högst chans att bli uppgraderad. Men som sagt detta händer bara när det är överbokat.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!