Uppgradering vid SAS incheckningsdisk

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av danne123, 10 Februari 2019.

1. danne123

danne123 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppgraderade till SAS Plus vid incheckningsdisken vid min senaste resa hem från USA. (flög via O’Hare).
    Upptäckte på vägen hem att Wi-Fi inte verkade ingå men eftersom jag planerade sova så mycket som möjligt struntade jag i det.
    Nu i efterhand ser jag att jag enbart har fått bonus poäng för ursprungliga bokningsklassen. Står YQ på boardingpasset antagligen anledningen att jag inte heller fick tillgång till Wi-Fi
    Enligt SAS supporten ska det vara så om man uppgraderar på flygplatsen.
    Stämmer det och man ska enbart uppgradera via SAS hemsida?

SAS loungen på O’Hare var för övrigt väldigt bra.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jepp. Uppgradering vid gate ger inte mer poäng, men uppgradering online kan ge det.

Mr Basic och Abbs gillar detta.
  3. danne123

danne123 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller det även vid uppgradering vid SAS incheckningsdisk?
    Jag kan förstå att det inte gäller vid gate.

4. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det gäller alla former av uppgradering på flygplatsen, förutom köp av ny biljett... :)

5. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu verkar SAS vara så där underbart inkonsekventa igen. Jag flög till NY i dec med en väninna och vi hade Go biljetter som vi sedan uppgraderade vid SAS servicedisk på ARN till Plus. En av oss betalade 2.500kr för detta och då vart det inga extra poäng, men den som gjorde det med poäng fick poäng för den nya klassen. Vilket dom påtalade oxå att så var det.
    På hemresan gjorde vi samma sak, men båda med poäng och fick sedermera poäng för plus klass.

Ang wi-fi... min vän som har EBG kunde surfa, jag som hade vid det tillfället EBS kunde inte göra det. Men fröken sur-Karlssonskan skrev ett mail och klagade över detta och fick 4000 eurobonuspoäng insatt direkt på kontot för uteblivet wi-fi. :p

fcx och Jönsson gillar detta.
  6. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här är fel, så ska det inte vara. Märkligt att ni fick det dubbelt, men grattis!

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Så ska det inte vara, men kanske något som ändrats eller en glitch i systemet.
    Det ska bara vara plusgrade som ger poäng enligt den uppgraderade klassen (saver).

Karlssonskan gillar detta.
  8. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går det uppgradera en poängbiljett vid incheckning?
    Har en poängbokning i Plus Arn-Ewr tur o retur men vill gärna åka business och få chans att testa Polaris-loungen på Newark.

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det går bra. Även Plusgrade i förväg går att göra på poängbiljetter.

10. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lysande! @Canadien

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!