Senaste nytt

Uppgradering United?

JeanHell

Medlem
Skall också flyga United från Brussel till NY,får se om de har någon uppgradering att erbjuda men har väl ibga större förhoppningar
 

edgeman

Medlem
Stort tack för alla era svar!
Har tight byte på EWR så kommer nog bli incheckning via app där för att se ev. uppgradering.
Återkommer med rapport om hur det gick.
 

Jonas C

Medlem
Hallo allsmäktiga forum!

Ska göra EWR - LAX ToR med United om ca. en vecka och tänkte i min enfald att det bara skulle vara att lägga in önskemål om att uppgradera med poäng som på SAS men efter envist googlande, forumläsande och dylikt inser jag nu att det enbart går att uppgradera om man har vissa bokningsklasser. Som jag såklart inte har.
Är det helt kört? Kan man ta fram hundögonen? Byta bokningsklass till en giltig?
Boka av biljetten och köp en bonusresa med EB poäng istället. 50 000p t/r.
 

agehall

Medlem
När jag tänker efter - min kollega flyger mycket United och han brukar prata om att han blir erbjuden uppgraderingar (för cash) även på longhaul.
 

edgeman

Medlem
Hallo!

Åkte första resan idag. Vill först bara säga - fick otroligt bra hjälp och fantastiskt hjälp vid disken på EWR av United. Dessvärre kunde hon inte uppgradera mig, det var helt enkelt fullt i First men annars sa hon att det hade gått, inte men poäng men med pengar.
Fick premier access gratis och hon uppmanade mig, precis som du agehall (kan man tagga någon här?) att vara tidigt på flygplatsen för att testa igen, när jag åker tillbaka på torsdag.
 

AABack2ARN

Medlem
Kul med bra service och trevligt bemötande även i de fall de inte kan lösa det man vill ha - det blir så mycket lättare att acceptera ett nej då.
 

agehall

Medlem
@edgeman - det går jättebra att tagga folk - skriv bara @ framför namnet. :)

Om du vill använda EB-poäng, så är det bara via SAS kundtjänst som det funkar (om det inte är SAS egna flighter). Vill man uppgradera på andra bolag än SAS med poäng så kan man alltså inte göra det vid incheckning eller vid gate.

Vad har du för status hos Eurobonus? Om du är EBG/EBD så får du premier access automatiskt.

Sedan kan det vara värt att kolla i Uniteds app alt online direkt när incheckningen öppnar för att se om du erbjuds uppgradering.
 

Carlos

Medlem
Frågar här istället för att starta ny tråd.

Vilket spann ligger priserna på för cash uppgradering på United? Vi flyger EWR till MEX på julafton (5.5H ej lie flat) och de har kostat $189 i över en månad. Helt vidöppet i business, ett av nio säten tagna. Relativt öppet även i ekonomi.

Nån som vet om priserna brukar sjunka när incheckning öppnar? Eller ska vi inte räkna med att det blir billigare än 189?

Tacksam för svar
 

bhen

Medlem
Frågar här istället för att starta ny tråd.

Vilket spann ligger priserna på för cash uppgradering på United? Vi flyger EWR till MEX på julafton (5.5H ej lie flat) och de har kostat $189 i över en månad. Helt vidöppet i business, ett av nio säten tagna. Relativt öppet även i ekonomi.

Nån som vet om priserna brukar sjunka när incheckning öppnar? Eller ska vi inte räkna med att det blir billigare än 189?

Tacksam för svar

Skulle inte räkna med att det går ned från $189. Har aldrig sett priserna för uppgradering gå ner och $189 är lågt för såpass lång flygning. Lägsta priser jag ser är $79 för typiskt 1-timmes flyg, samtidigt kan de ibland ligga på $1700 så spannet är stort.
 

Hachans

Medlem
De gånger jag lyckats uppgradera så låg det i samma härad som 189 dollar, men då flög jag LAX-DEN har jag för mig, så det var ju inte lika långt som till MEX.

På hemresan hade jag tur och fick hoppa upp i First utan kostnad då SAS strulat till min bokning och bokade om mig via EWR hem istället för Chicago. Så fick en svindyr bokningsklass i eko som ploppade upp mig till först i kön till standbyuppgraderingen. Bara att tacka och ta emot.
 
Toppen