Senaste nytt

Uppgradering till First London-Houston ?

Det verkar som din käre far bara vill åka F för upplevelsen och inte för att samla TP / Avios osv. Korrekt?

Är han bara onödigt rik eller varför säger du inte till han att köpa poäng istället?
T.ex via AAdvantage.
Nu kanske inte F-tillgången är perfekt på just hans datum men bara en tanke till framtida resor.

Skulle personligen aldrig betala 56K för att åka F över Atlanten.

Jo jag ska se till att han samlar poängen ! Sen får jag dom av han ;) Jo de är mycket för just upplevelsen. Vad skulle de kosta om man köpte poäng då? och ifall de nu fanns tillgänglighet?
 
Jo jag ska se till att han samlar poängen ! Sen får jag dom av han ;) Jo de är mycket för just upplevelsen. Vad skulle de kosta om man köpte poäng då? och ifall de nu fanns tillgänglighet?

62.500 poäng hos AAdvantage (per väg).

60.000 poäng kostar just nu 1803$.
Så cirka 3600$ för T/R + några tusen i avgifter.
 
Men hur går jag enklast tillväga för detta? Ringa BA och kolla hur många awardplatser som finns kvar ? max 30 000 kr för en tur o retur i first känns ju värd i poängköp om de normalt kostar 56k :) Ska forska lite i det här.... Om någon har tid att hjälpa mig skulle de uppskattas :)

Tack för all hjälp än så länge också Andreas Eriksson och @dr.miles
 
för 31 000 kr kan han ju å andra sidan köpa LHR-Houston i First på BAs nuvarande UK rea Find our cheapest fares - British Airways för cirka 28500kr och sedan köpa till ARN-LHR i Club Europe för cirka 2500 kr? Då tjänar han dessutom avios och TP

Dock inte på datumen som han skulle åka..

Förra månaden hade AA en kampanj och då kostade 60.000 miles endast $1200

Givetvis är 1800$ för 60.000 miles långt från AA:s bästa deal.
Man bör givetvis vänta in en bättre deal, likt den förra månaden.

Det blir dock svårt eftersom det är så tight inpå resan. (15-21 April)
 

Magino

Medlem
Absolut blir det svårt. menade kanske mer att det finns bättre deals där ute. Kanske bättre att åka på en resa i F en annan gång.
 

kristerj

Medlem
Men hur går jag enklast tillväga för detta? Ringa BA och kolla hur många awardplatser som finns kvar ? max 30 000 kr för en tur o retur i first känns ju värd i poängköp om de normalt kostar 56k :) Ska forska lite i det här.... Om någon har tid att hjälpa mig skulle de uppskattas :)

Tack för all hjälp än så länge också @Andreas Eriksson och @dr.miles
Rent generellt är det inte jätteenkelt att hitta awardplatser i First om man måste åka specifika datum. Har du BAEC konto ( eller blir medlem) kan du logga in och titta på tillgängligheten LHR-IAH via hemsidan. En gammal sanning är att om du säkert vill få flyga i First på en viss flight är det bäst att köpa en First-biljett
 
Absolut blir det svårt. menade kanske mer att det finns bättre deals där ute. Kanske bättre att åka på en resa i F en annan gång.

Jo, det verkar lite förhastat att boka ekonomi och sedan så här nära inpå helt plötsligt vilja flyga F.

Är man intresserad av F med BA bör man vänta in en bra kampanj med AA och fylla upp 2 konton hos AAdvantage med rätt antal miles.
Sedan ska man ju gärna vara lite flexibel med datum då det underlättar rejält.

För övrigt tycker jag det räcker med F på utvägen (från Europa sett.)
På hemvägen kan man gott och väl ta Club World. (sparar ett par tusen miles i alla fall.)
 
Toppen