Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

JacobGBG

Medlem
Flyger med SK 0903 ARN-EWR på tisdag och enligt Expert Flyer så finns det mindre än 4 platser i Business och enligt SAS 8 platser. Jag hoppas på att uppgradera SAS Eco Extra till Business med poäng och har Silverstatus på SAS. Hela planet verkar vara relativt fullt i alla klasser. Vad tror ni? Verkar inte se allt för ljust ut.

Tumregeln utifrån observationer är att desto mer fullt det är i klass du uppgraderar FRÅN, samt fullt i ev klasser under denna, så är det mer sannolikt för upgrade.
 

Bryant

Medlem
Flyger SK925 imorgon och igår kom en uppgraderingsbekräftelse med nya biljetter. Blir PLUS över Atlanten. Flyget verkar i stort sätt vara fullt.
 

AABack2ARN

Medlem
Är det inte lite riskabelt att uppdatera till Plus på just den flighten eftersom den ofta får LAN-kärran (dvs där Plus är i stort sett identisk med Go)?

I morgon ser det dock ut som en vanlig SAS-A340 där Plus är 2+3+2.

Trevlig resa
 

palmen

Moderator
Är det inte lite riskabelt att uppdatera till Plus på just den flighten eftersom den ofta får LAN-kärran (dvs där Plus är i stort sett identisk med Go)?

I morgon ser det dock ut som en vanlig SAS-A340 där Plus är 2+3+2.

Trevlig resa
Inte riskabelt om målet är att få poäng från PLUS ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Om man har låg bokningsklass på biljetten funkar det ju. Om man flyger på E M H ger det ju i praktiken inga extra poäng :(

Och visst, dessutom ökar en plats i Plus chansen att bli uppgraderad till Business eller i alla fall minskar poängbehovet.
 

Bryant

Medlem
Är det inte lite riskabelt att uppdatera till Plus på just den flighten eftersom den ofta får LAN-kärran (dvs där Plus är i stort sett identisk med Go)?

I morgon ser det dock ut som en vanlig SAS-A340 där Plus är 2+3+2.

Trevlig resa

Tänkte du på min resa till IAD? Verkar vara OY-KBM, 340 utanpå och 330 innuti.
 

AABack2ARN

Medlem
Mmm. Men med vanlig menade jag att det finns en riktig pluskabin och inte som på LAN-kärran där det är 2+4+2 även i Plus. Den förbaskade maskinen hoppar ju runt i nätet just nu så man vet aldrig var den dyker upp. Men den går ofta på just Washington.
 
Toppen