Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

AABack2ARN

Medlem
Är det fullt i C är det väldigt många som får nej. Att betala poäng för att uppgradera till C har jag aldrig hört någon blivit nekad om det finns platser kvar.
Jopp. Har tyvärr hänt vid minst två tillfällen i Chicago med motiveringen att det inte fanns tillräckligt med mat beställt. Skapade en hel del irritation bland passagerarna som önskade nyttja poäng för uppgradering. Blev även nej för dem som lovade att inte vilja äta ombord... :(
 
Jopp. Har tyvärr hänt vid minst två tillfällen i Chicago med motiveringen att det inte fanns tillräckligt med mat beställt. Skapade en hel del irritation bland passagerarna som önskade nyttja poäng för uppgradering. Blev även nej för dem som lovade att inte vilja äta ombord... :(

Konstigt, när jag flög hem ifrån Chicago i April hade jag bokat GO och lagt optiontown till PLUS (Nekad). Det var halvfullt i business och nästan fullt i PLUS.

När jag kom till check in disken på flygplatsen gick jag rakt upp och de första jag säger är: Point upgrade please!

Fick den dock bekräftad först vid gate men då var de 9 andra personer som också körde poänguppgradering utan problem. Råds att säga att jag kunde äta två varmrätter ombord också ;) Men de är väl från gång till gång.
 

AABack2ARN

Medlem
Det här var några år sedan så de har förhoppningsvis lärt sig något... Jag passade på att kommentera det i en undersökning att SAS och åtminstone en av de andra passagerarna som blev nekad uppgradering skulle minsann höra av sig till "huvudkontoret i Köpenhamn" - vem han fick prata med då kan man ju fundera på ;)
 

Vaniljvodka

Medlem
Fick igenom uppgradering till PLUS men dessvärre ej till biz på SK945 fredag morgon. Ett gäng blockade stolar i business enligt Expertflyer så jag får göra ett försök på Arlanda.

Helt fullt i business så vi fick nöja oss med rad 18 i PLUS. På ORD-CPH gick uppgradering till PLUS också igenom, men även där var biz knökat. Har av nån anledning dock aldrig sovit så bra på ett nattflyg i PLUS/Extra som idag. Gissar att kort och intensiv helg med jetlag som aldrig hann plana ut kan vara en orsak.

Tror för övrigt det här var första gången på länge som business varit helt fullt när vi försökte uppgradera på både dit- och hemresa. Antar att det var OT-uppgraderingar som gick före, vi är båda EBG.
 

Göran C

Medlem
Jag har också varit med om en nekad uppgradering med poäng till business med motivering att det inte fanns tillräckligt med mat lastat för klassen. Och faktiskt var det även för mig flyg hemåt från Chicago
 
Är det fullt i C är det väldigt många som får nej. Att betala poäng för att uppgradera till C har jag aldrig hört någon blivit nekad om det finns platser kvar.
Jag blev nekad hem från beijing i mars. Orsak var viktbalansen. Kapten nekade all uppgradering för att planet inte skulle bli framtungt.
 

palmen

Moderator
Jag blev nekad hem från beijing i mars. Orsak var viktbalansen. Kapten nekade all uppgradering för att planet inte skulle bli framtungt.

Onekligen finns det flera orsaker som gör att man kanske inte får igenom en uppgradering vid gate. Viktbalans, ingen mat mm har folk skrivit om här. Jag får nog dra tillbaka mitt antagande även om det säkert är väldigt ofta som uppgradering går igenom.
 

johhenrik

Medlem
Onekligen finns det flera orsaker som gör att man kanske inte får igenom en uppgradering vid gate. Viktbalans, ingen mat mm har folk skrivit om här. Jag får nog dra tillbaka mitt antagande även om det säkert är väldigt ofta som uppgradering går igenom.
Njae, ditt antagande är nog okej. Jag har bara hört det en gång under alla år. Har blivit nekad pga fullt flera ggr dock.
 
Onekligen finns det flera orsaker som gör att man kanske inte får igenom en uppgradering vid gate. Viktbalans, ingen mat mm har folk skrivit om här. Jag får nog dra tillbaka mitt antagande även om det säkert är väldigt ofta som uppgradering går igenom.
Nja, du har säkert rätt i att de allra flesta fall går uppgraderingen igenom. Man får väl kanske se viktbalans, mat osv som yttre faktorer som kan spela in.
 

Svenska73

Medlem
Flyger med SK 0903 ARN-EWR på tisdag och enligt Expert Flyer så finns det mindre än 4 platser i Business och enligt SAS 8 platser. Jag hoppas på att uppgradera SAS Eco Extra till Business med poäng och har Silverstatus på SAS. Hela planet verkar vara relativt fullt i alla klasser. Vad tror ni? Verkar inte se allt för ljust ut.
 
Toppen