Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

Agö

Medlem
Som redan påpekats - någonting är fel. Det finns INGEN som flyger A320 från EU till Kina, inte heller 737. Har du möjligen bokat detta via någon knepig resebyrå istället för att följa grundregel 1A, dvs boka direkt via flygbolagen?

Har du verkligen inga fler flighter i din bokningsbekräftelse?

Ja, det känns som att dessa ben passar in på ARN-CPH-ARN (med A320). I så fall är det ju inte direkt. Spännande detta!
 

fleetheseen

Medlem
Ja, det känns som att dessa ben passar in på ARN-CPH-ARN (med A320). I så fall är det ju inte direkt. Spännande detta!

Ja det är ju kul att man kan piffa upp spänningen litegrann men nu får jag ju verkligen stå i skamvrån med dumstruten efter det här... GIVETVIS är det ARN-CPH-PEK och ingenting annat. Jag vet inte vad som flög i mig... :)

Note to self: Gör inte bort dig på BC igen...:rolleyes:
 
Ska resa till Asien i Oktober, utresa med SK och hemresa med LX.
Utresa är Köpenhamn-Shanghai och hemresan är Hongkong-Zurich-Köpenhamn.

Jag är bokad i ekonomi och funderar på uppgradering till business. Är det någon som vet hur många E B poäng som går till detta?
 
Har kollat SAS hemsida men jag blev inte riktigt klok på informationen. Uppgradera SAS flighten kostar 40' och Swiss kostar 50'. Förra gången jag uppgraderade med SAS från ekonomi extra till Business betalade jag 25' ToR. Innebär det att jag betalar endast hälften av prislistan när jag uppgraderar enkelresa eller hade jag helt enkelt tur förra gången och endast fick betala för en enkel resa när jag uppgraderade T o R?
 

agehall

Medlem
Betalade du 25k EB-poäng för att uppgradera både ut och hemresa? Det låter extremt billigt.

Hsh, det var antagligen en stand-by upgrade med SAS. Det är en annan variant, men funkar bara på SAS. På Swiss är det antagligen kört ändå då jag misstänker att du inte har tillräckligt hög bokningsklass på biljetten...
 
Betalade du 25k EB-poäng för att uppgradera både ut och hemresa? Det låter extremt billigt.

Hsh, det var antagligen en stand-by upgrade med SAS. Det är en annan variant, men funkar bara på SAS. På Swiss är det antagligen kört ändå då jag misstänker att du inte har tillräckligt hög bokningsklass på biljetten...

Ja, visst var det billigt, blev själv förvånad. Det var en uppgradering genom hemsidan 1 månad före utresa.
 
Toppen