Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

palmen

Moderator
Ska testa i morgon om jag kan få till en Upgrade med poäng från plus till business på SK 945.

Har läst både att det tidigare gått både vid loungen och incheckningen men oftast sker det på servicedesk på F-piren.

Kommer naturligtvis att testa de båda förstnämnda innan jag går bort till F-piren men den desken ligger ju innanför passkontrollen och frågan är om det går att gå tillbaka till loungen. Har tänkt att vara ute direkt när de öppnar men har ingen lust att hänga vid F-piren i nästan 3h utan skulle isf vilja gå tillbaka till guld-loungen.

Hur funkar det?
Det är bara gå ut efter att ha varit vid service desken. Du kommer passera passkontrollen och sen göra transfer security så är du inne igen
 

Elberto

Medlem
Ska testa i morgon om jag kan få till en Upgrade med poäng från plus till business på SK 945.

Har läst både att det tidigare gått både vid loungen och incheckningen men oftast sker det på servicedesk på F-piren.

Kommer naturligtvis att testa de båda förstnämnda innan jag går bort till F-piren men den desken ligger ju innanför passkontrollen och frågan är om det går att gå tillbaka till loungen. Har tänkt att vara ute direkt när de öppnar men har ingen lust att hänga vid F-piren i nästan 3h utan skulle isf vilja gå tillbaka till guld-loungen.

Hur funkar det?

En gång så uppgraderade jag mig till C på HKG flighten. Men disken på F-piren var inte bemannad. Gick till loungen först och spenderade lite tid där.
Senare i loungen frågade jag snällt om hon kunde ringa till sin kollega på F-piren och fixa min uppgradering via telefon. Det gick bra allt var fixad ich jag slippade att går fram o tillbaka.
 

Mr Basic

Medlem
Ngn som vet följande(jag har aldrig uppgraderat på flygplatsen).
Om det skulle finnas möjlighet att uppgradera 4 vuxna från GO till PLUS för 15.000 poäng/pp, är det då möjligt att betala det från 4 olika konton?
17.000+17.000+8.000+18.000 (=60.000)?
Gäller SAS long haul.
 
Går inte att göra så.

När jag uppgraderade idag (gick hur smidigt som helst och att det var en award spelade ingen roll) frågade jag och han berättade att varje konto kan bara belastas med något av beloppen 15.000, 25.000 eller 40.000 men totalen går att få ihop hur som helst med dessa siffror. Så i ditt exempel skulle alla funka utom det med 8000.

För övrigt väldigt trevligt att spendera tid i SAS Business där allt från personalen till Löjrommen varit perfekt




Ngn som vet följande(jag har aldrig uppgraderat på flygplatsen).
Om det skulle finnas möjlighet att uppgradera 4 vuxna från GO till PLUS för 15.000 poäng/pp, är det då möjligt att betala det från 4 olika konton?
17.000+17.000+8.000+18.000 (=60.000)?
Gäller SAS long haul.
inte att
 

Nightfly

Medlem
Nej, på flygplatsen är det fasta priser. 15 k från Go-Plus, 25k från Plus-Business

Vet någon vad som gäller för barn när man uppgraderar vid gaten? Jag åker med dottern (9 år) CPH-EWR i juni och har bokat poängresa i Plus, men vill gärna uppgradera till business. Blir det 25k + 12.5k poäng?
 

Canadien

Medlem
Vet någon vad som gäller för barn när man uppgraderar vid gaten? Jag åker med dottern (9 år) CPH-EWR i juni och har bokat poängresa i Plus, men vill gärna uppgradera till business. Blir det 25k + 12.5k poäng?
Bra fråga, vet inte. Har dock aldrig sett några rabatterade priser på deras prislistor som man ibland ser ligga på disken.
 

Totopez

Medlem
Vet någon vad som gäller för barn när man uppgraderar vid gaten? Jag åker med dottern (9 år) CPH-EWR i juni och har bokat poängresa i Plus, men vill gärna uppgradera till business. Blir det 25k + 12.5k poäng?
Tyvärr inga rabatter för barn på uppgraderingar. Har försökt argumentera massa gånger om det ologiska i att bonusresor är halva priset men inte poänguppgraderingar. Aldrig lyckats.
 
Toppen