Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

NotRyan

Medlem
Mmm. Men med vanlig menade jag att det finns en riktig pluskabin och inte som på LAN-kärran där det är 2+4+2 även i Plus. Den förbaskade maskinen hoppar ju runt i nätet just nu så man vet aldrig var den dyker upp. Men den går ofta på just Washington.

Vi kanske borde ha en tråd om var maskinen befinner sig... :)
 

AABack2ARN

Medlem
Man kan få en indikation på vad den håller på med ganska enkelt på fr24.com. Sök på LN-RKP så kommer senaste veckans flighter upp.

LN-RKP.png


Tyder med andra ord på att den just nu åker fram och tillbaka till Chicago från Köpenhamn.

Men efter gårdagens debacle med vildkatterna i Köpenhamn blir det troligen "blanda och ge" på långdistansflygen :(
 

airbus330

Medlem
Halloj alla glada BC:are,

Jag har ansökt om eurobonusuppgradering till business på 983 imorgon till Tokyo.

Har varken hört bu eller bä från SAS. Har ngn annan varit med om det? Jag trodde man skulle få besked 24h innan avgång oavsett om man blev uppgraderad eller inte. Nu mindre än 20h kvar. Jag är EBG och kan tycka att det är lite märkligt att de inte återkopplat.

Är det ngn som har erfarenhet om att få återkoppling efter 24-timmarsstrecket?

Med vänlig hälsning,

airbus330
 

fleetheseen

Medlem
Hej!

En liten fråga ang. uppgradering till SAS Business på flygplatsen. Då jag har ansökt om uppgradering via OptionTown så vill jag inte lägga in om uppgradering i förväg på SAS hemsida då jag fick så mycket strul och merarbete en gång tidigare när uppgraderingen gick igenom på båda två. Min fråga är; vad gäller vid uppgradering på flygplatsen? Är det först till kvarn som gäller? Isåfall; är det då värt att åka ut till flygplatsen och checka in redan kvällen innan och då i samband med incheck önska uppgradering? Sätts man på någon väntelista? Eller sköts detta enkom vid gaten i samband med boarding? Jag bor nämligen nära Arlanda så detta skulle vara lätt för mig att göra om det nu skulle fylla en funktion..

Tack för svar! :)
 

agehall

Medlem
Rent praktiskt brukar det variera lite. Ibland fixas det i incheckningsdisken och ibland har jag blivit hänvisad till specialdisken för longhaul. Hsh tror jag du får räkna med att det inte går att fixa med förens samma dag som din flight. Så satsa på att vara på Arlanda tidigt. SAS säger även att status ska spela in, men det är nog inte 100% sant om du frågar mig...
 

agehall

Medlem
Om man är 3 personer på en bokning, går det då att begära uppgradering med poäng för bara 2 personer?

På vilket sätt hade du tänkt uppgradera? OptionTown kan bara appliceras på hela bokningen. Standby upgrade borde gå att göra på bara vissa personer, men jag vet ingen som testat det.
 

MajaKlara

Medlem
Jag tänkte uppgradera med poäng och begära uppgradering i förväg (30 dagar). Går det att då bryta ur 2 personer ur en bokning med 3 personer?
 
Toppen