Senaste nytt

Uppgradering samt andra tips?

Hej,

Jag och familjen ska resa ARN-LHR (BA) - HKG (CX) - HKT (KA) i slutet på december, hemresan blir via DUS (CX) istället för LHR. Vi är orutinerade "biljettletare" och bokade ekonomi via resebyrå för alla legs, priset var bra. Jag själv är OneWorld Sapphire medlem och undrar därmed vad jag har för möjligheter att uppgradera mig och frugan på den långa flygningen mellan LHR och HKG?

Andra tips på lounger i LHR terminal 3 (ca 4h layover) eller HKG terminal 1 (ca 3h)?

Försöker luska i vad som skulle göra våran resa ännu mer rolig och erfarenhet lär det finnas här på businessclass.se

Tacksam för feedback!
 

Senator

Moderator
Som många andra här, Topbonus Gold. Reser med AB DUS-ARN på hemvägen ska tilläggas.

Tror tyvärr inte det finns något sätt att använda evt Tobonus poäng på Cathay för uppgradering

Gällande lounge så begränsar BA sig till +1 och inte hela familjen. Det går ibland att få med sig alla, men det är mer undantaget än regeln.

Cathay vet jag faktisk inte vad dom gör. På LHR borde deras lounger vara öppna tills du reser, men jag skulle inte planera att du får med hela familjen in.

Det du borde få är Business Check-in och en extra väska eller några kg bagage för dig.
 
Tror tyvärr inte det finns något sätt att använda evt Tobonus poäng på Cathay för uppgradering

Gällande lounge så begränsar BA sig till +1 och inte hela familjen. Det går ibland att få med sig alla, men det är mer undantaget än regeln.

Cathay vet jag faktisk inte vad dom gör. På LHR borde deras lounger vara öppna tills du reser, men jag skulle inte planera att du får med hela familjen in.

Det du borde få är Business Check-in och en extra väska eller några kg bagage för dig.

Tack. Det är väl det som jag också kommit fram till. Nya Cathay loungen i LHR samt HKG är givna. Ska fråga om uppgradering såklart vid incheckningsdisken.
 
Toppen