Senaste nytt

Uppgradering Radisson Blu även med dyrare rumsbokning?

JimLov

Medlem
Många av de uppgraderingsdiskussioner jag ser här på BC handlar om att man bokat enklaste rummet och sedan blivit uppgraderade tack vare sin status på Hilton/CC/Starwood osv.
Jag har bokat Junior Suite på Radisson Blu Alcron i Prag nästa vecka för att jag vill vara säker på att jag har minst den nivån.
Hur ofta brukar dessa typer av bokningar uppgraderas?
Eller är det jag som är lite ovanlig då jag lägger mig på en dyrare rumskategori?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Executive, Castle view och Presidential Suite.
Åt andra hållet är det Standard room och Royal Club Room.
Jag har fått uppgradering från sådana rum ett antal gånger, dock inte lika konsekvent. Framförallt har jag bara fått det på korta stays, tror jag.

(inte specifikt på detta hotell)
 

Matriam

Medlem
Jag har i de fall jag bokat junior suite kunnat få uppgradering till nästa kategori i semesterorter som Aten och Malta eller under weekends på waterfront och viking i Stockholm men i lite större semesterorter eller under vardagar så har jag varit fast i junior suiten.

Däremot om jag direkt bokat ett business rum har jag väldigt svårt att komma till nästa nivå har jag upptäckt.

Just det hotellet i Prag du nämner i tråden bodde jag med poäng på billigaste nivån så där fick jag business uppgradering på en weekend stay.
 

JimLov

Medlem
Och nu kan jag berätta att det inte blev någon rumsuppgradering men det har varit ett riktigt trevligt hotell iaf. :)
 
Toppen