Senaste nytt

Uppgradering med SAS på Newark

nonicoc

Medlem
Efter nej i Plusgrade tänkte jag försöka mig på att få uppgradering med SAS på Newark, men jag ankommer med amerikanskt inrikesflyg och kommer därför inte att besöka inchecknings-/bagageinlämningsdisken, där jag förstår att uppgradering i regel sker på denna flygplats. Känner någon till om det finns möjlighet till uppgradering utan att gå ut i avgångshallen, t.ex. i SAS-loungen eller vid gate och, i så fall, hur långt före avgång detta är möjligt?
 
Efter nej i Plusgrade tänkte jag försöka mig på att få uppgradering med SAS på Newark, men jag ankommer med amerikanskt inrikesflyg och kommer därför inte att besöka inchecknings-/bagageinlämningsdisken, där jag förstår att uppgradering i regel sker på denna flygplats. Känner någon till om det finns möjlighet till uppgradering utan att gå ut i avgångshallen, t.ex. i SAS-loungen eller vid gate och, i så fall, hur långt före avgång detta är möjligt?
Det går utmärkt att göra det i SAS loungen.
 

Senator

Moderator
Men det är rätt många som brukar vilja resa business på nattflyget så om du kommer tidigt (mer än 3h innan) så hade jag gått ut till incheckningen för att vara först till kvarn. Loungen öppnar ju inte förrän ca 3h innan avgång.

Ja lite beroende av när trådskaparen kommer till EWR (Terminal C eller A) skulle jag gå till SAS incheckning istället för att ta bussen från Terminal C. Lyckas uppgraderingen SAMT trådskaparen har 90-120min skulle jag gå tillbaka till Terminal C och United Polaris Loungen istället.
 

ESGP

Medlem
Precis samma scenario för mig fast LAX tidigare i år. Nej på Plusgrade, kom med inrikesflyg från HNL och hade 5 timmars väntan. Först i kön vid incheckning och vi nöp sista lediga platserna i business. 35k poäng/person, både jag och frugan hur nöjda som helst :)

Lycka till!
 
Toppen