Uppgradering med poäng, inga poäng ?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Mikeswede, 28 Februari 2016.

1. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög London till Peking med British Airways i första klass. Biljetten var ursprungligen businessclass men sedan uppgraderad med poäng. Nu säger British Airways att jag inte får några tierpoints eller avios alls för denna sträcka. Har fåt poäng för övriga sträckor i samma bokning. Border jag inte få tierpoints och avios enligt originalbokningen (business) ?

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja, det ska du få... Som kuriosa kan nämnas att när jag uppgraderade en WT+ till CW med Avios så fick jag TP och Avios för CW, men du skall ha för originalklassen definitivt....

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det brukar bli fel då och då när man uppgraderar. Om man inte är nöjd med resultatet så är det enklast att först göra ett claim online och om det inte funkar så ringer man in och förklarar problemet.

4. NotRyan

NotRyan Medlem

Precis, vem har sagt att flygbolag och IT lirar speciellt bra... :D

agehall gillar detta.
  5. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Händer mig var och varannan gång, om du ringer in så svarar de att det är ett känt fel i systemet.

6. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du ringt?

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får man inte Avios och TP för den nya klassen när man uppgraderar för poäng? @bnr fick det i vintras när han uppgraderade till First med Avios, eller var detta åter igen ett fel i systemet.

8. gunry

gunry Medlem

Det är ett fel, men välkommet sådant :) hänt då och då för mig.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det ska man inte få.

10. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nu varit i kontakt med British Airways kundtjänst. Svaret blev "xxx har dom inte fixat den buggen ännu" Vet ännu inte om jag får poäng för originalklass eller har tur och får first poäng. Tack för snabba svar och support !

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!