Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

FF#1

Medlem
Har bara testat Option town en gång mellan ARN-ORD, uppgraderade en W till en business, funkade toppen!

Ska till Bangkock nästa vecka 9/6 med SAS via köpenhamn, hem samma rutt den18/6.

Har lagt in förfrågan om uppgradering från S till bussiness på vägen dit och W till både economy extra och business på vägen hem.

Om detta stämmer så ser det inte så lovande ut på dit resan, kan det verkligen vara så här fullt på planet? skolavslutningsresor?

SK 973 0 CPH
06/09/12 10:50 PM BKK
06/10/12 2:45 PM 343
Su,T,W,Th,F,Sa
87% / 22m A0 C0 D0 J0 Z0 R0 Y7 S6 B0 E8 M7 H6 Q6 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G6 N0

i såna fall är det bra för SAS yeld och chashflow.

Man får se hur det går, får i alla fall vara tacksam för att jag tog mig mod att boka Economy extra på vägen ut.
 

FF#1

Medlem
Har bara testat Option town en gång mellan ARN-ORD, uppgraderade en W till en business, funkade toppen!

Ska till Bangkock nästa vecka 9/6 med SAS via köpenhamn, hem samma rutt den18/6.

Har lagt in förfrågan om uppgradering från S till bussiness på vägen dit och W till både economy extra och business på vägen hem.

Det vart inte någon uppgradering till biz, planet var proppfullt i de högre klasserna.
Får hålla tummarna för

Om detta stämmer så ser det inte så lovande ut på dit resan, kan det verkligen vara så här fullt på planet? skolavslutningsresor?

SK 973 0 CPH
06/09/12 10:50 PM BKK
06/10/12 2:45 PM 343
Su,T,W,Th,F,Sa
87% / 22m A0 C0 D0 J0 Z0 R0 Y7 S6 B0 E8 M7 H6 Q6 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G6 N0

i såna fall är det bra för SAS yeld och chashflow.

Man får se hur det går, får i alla fall vara tacksam för att jag tog mig mod att boka Economy extra på vägen ut.

Det var fullt i Biz, så jag fick hålla tillgodo med E-extra, får hålla tummarna för hemresan, är inte så sugen att sitta längst bak...
 

FF#1

Medlem
Attans, fick nyss ett negativt besked... Får hålla tummarna för att kunna uppgradera för poäng, är som sagt inte så sugen på att sitta längst bak. Det verkar finnnas 9+ i Economy extra samt 6 i Business så det kan ju tänkas gå vägen.

nu är min sucsess rate nere på 1 av 3.
 

Fleury

Medlem
Det finns en amex-logga längst ner på optiontown men när man väl ska slanta finns bara MC och Visa.

What's the deal with that?
 

FF#1

Medlem
Det går bra att betala med Amex om man ringer dit, av någon anledning så går det inte via den europeiska hemsidan.
Någon som vet hur länge det brukar ta innan man får tillbaka pengarna efter ett misslyckat försök att uppgradera?

EDIT: nu finns pengarna krediterade till mitt, kort.
 
Last edited:

johangu

Ny medlem
Någon som vet hur länge det brukar ta innan man får tillbaka pengarna efter ett misslyckat försök att uppgradera?

"If you are not upgraded to the selected class in a flight by Optiontown, Upgrade Price for that flight will be automatically refunded within 5 business days after the flight departure." stod det i mitt bekräftelsemail från Optiontown.


Har 66h till departure med SK945, så jag inväntar upgrade decision från dem nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen