Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

joemume

Medlem
Då har vi svaret. G-klass går EJ att uppgradera via Optiontown. Men det går att lyfta ut en g-klassbokning och köpa upp sig till Z-klass om man vill.
 

Loffe

Medlem
Fick precis en ny e-ticket från SAS där jag blivit uppgraderad till B via OT på SK945 nu på fredag. Ursprungliga bokningen var en grupp på 5 med mitt PNR utbrutet senare.
 

agehall

Medlem
Hur fick du veta att G inte gick att uppgradera? Frågade du uttryckligen OT eller? Jag skulle nog ha provat oavsett vad de säger. Har en känsla av att deras system inte kollar jättenoga.
 

joemume

Medlem
Kollade både med OT och SAS gruppbokning, Slår du in en PNR med G-klass så säger OT ifrån direkt, något som jag senare verifierade med både deras kundtjänst och ansvarig för gruppbokningar hos SAS.
 

mry

Medlem
Har en liten fundering om priser och så när man uppgraderar med OT.

Rör sig priset fram till resan åt bägge håll eller börjar de med ett lågt pris och höjer det med tiden om det är många som vill uppgradera?

Chansen är större ju tidigare man försöker uppgradera med OT antar jag?
 

lnixon

Medlem
Nu senast tecknade jag mig för Optiontown-uppgradering på hemresan ett par månader i förväg, men väntade med utresan för att se om priset skulle ändras. Det gjorde det inte, utan det låg fast på 149€ (Y -> Y+, ARN-EWR) hela tiden.
 

Fredro

Medlem
Hej,
någon som provat på sistone att göra en upgrade med Optiontown på route ARN-HEL-ARN på KF avgångar? På grund av förändrat resemönster så det har blivit en hel del avgångar mellan ARN och HEL med KF efter SK slutat att trafikera på denna linje.

På sista 8 avgångar provat att göra en Optiontown Upgrade men när jag söker min bokning på www.optiontown.com får jag information att " UTo Not Available". T.ex. i söndags flög jag från HEL till ARN med KF och det fanns gott om plats i Premium / Eco Extra men fick då också information att "UTo Not Available".

Vet någon vad som hänt? Har antalet Optiontown platset minskat eller vad?

Försökte själv använda OT för GOT-CPH-TKU-ARN-GOT men läste att OT bara fungerar för resor mellan scandinavien och USA/Asien, tyvärr
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen