Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Silverfux

Medlem
Ok men Z och C ger väl lika mycket poäng?

Verkar ju nästan dumt att boka plus norden-europa då, eftersom man får A-klass på de billiga biljetterna. För mig i alla fall, jag vill nästan bara åt poängen :)

När jag har bokat plus har det varit ca 4-500 kr dyrare med plus än go (A-klass) vilket då ger mindre poäng än go och uppgradering med OT (brukar kosta 35-60€)

Sannolikheten är ju ganska hög att få igenom OT på shorthaul.

Får se hur det blir framöver men lutar åt att bara boka go och go light och försöka sig på OT varje gång :)
 

sepbemi

Medlem
Hade bokat en t/r till IAD i (Vip go) för att försöka bli av med FCS (first class syndrome) men i ett svagt ögonblick la jag in en OT, idag onsdag 10 febr kom bekräftelsen på upgrade till Business (Z) på ditresan, känns sådär med tanke på 454 eur och dagflyg...
 

JeanHell

Medlem
Jag har en liten fråga som jag hoppas och tror någon i tråden kan hjäöpa mig med:)
Jag la in en Optiontown på Sk902 från EWR-CPH den 22: feb utan att kolla vilken flyplanstyp det var. Visade sig vara en 737-800 winglets och när jag kollar på seatguru så finns det varken PE eller Business klass på den modellen.
Är det jag som missförstår eller kommer jag inte kunna bli uppgraderar eller är det så illa att jag kan bli uppgraderar men får inget för det mer än fler EB-poäng?

Tack för svar!
 

agehall

Medlem
Jo, den kärran ska ha business ombord. Frågan är om det fortfarande är en lånekärra eller om det som flög SVG-IAH är ombyggd än.
 

bnr

Medlem
@JeanHell - måste vara PrivatAir-kärran eller liknande. Den ska ha Business. Expertflyer visar följande.

image.png
 

Vaniljvodka

Medlem
Men är det samma typ av stolar som i Privatair-flighten mellan Stavanger och Houston, som väl var SAS gamla C-stolar, eller är det nån variant som ser mer ut som en LH-stol (ej heller fully flat) av nåt slag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen