På gårdagens SK946 så var det endast cirka 10 personer i C. Vår OT-uppgradering gick som sagt igenom till PLUS, men inte till C (använde poäng istället). Varför vill de inte ha våra pengar? Är det inte dags att gå till botten med hur OT resonerar kring uppgraderingar? Känns som en intervju med nån företrädare för Optiontown skulle vara en perfekt artikel för förstasidan.
Varför vill de inte ha våra pengar?
Är det inte dags att gå till botten med hur OT resonerar kring uppgraderingar? Känns som en intervju med nån företrädare för Optiontown skulle vara en perfekt artikel för förstasidan.
Inte så mkt spekulation utan sunt förnuftRen spekulation från min sida, men om uppgraderingar om uppgraderingar var givna när det finns plats så skulle premiumprodukten urholkas. Drev jag ett flygbolag skulle jag iaf resonera så.
Jag tror allt man skulle få veta är att det är affärshemligheter, så det ger nog inte så mycket.
Ren spekulation från min sida, men om uppgraderingar om uppgraderingar var givna när det finns plats så skulle premiumprodukten urholkas. Drev jag ett flygbolag skulle jag iaf resonera så.
Det är ju dock ingen garanti även om du har bra hit rate. Om man viste att OT alltid gick igenom när det inte är fullt skulle ingen behöva köpa C över huvud taget.I så fall har de urholkat premiumprodukten rejält genom att ge mig (som extremt sällan kör betald business och aldrig hos SAS) sju uppgraderingar på raken på longhaul innan förra veckans resa. Å andra sidan är det ju Optiontown som lett till att jag börjat bry mig om status och att jag endast haft typ tre economy-segment på longhaul sen 2012. Eller så missförstår jag din poäng med urholkning av premiumprodukten. För när det inte blev OT till C så använde jag poäng istället.
Det är ju dock ingen garanti även om du har bra hit rate. Om man viste att OT alltid gick igenom när det inte är fullt skulle ingen behöva köpa C över huvud taget.
Jag har också riktigt bra utdelning på optiontown även om jag fått den nekad ibland. Om OT alltid gick igenom skulle det nog bli svårt med poänguppgraderingar samt att sälja business i sista minuten vilket verkar vara vanligt på HKG linjen i alla fall.