Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har koll på hur det ligger till med OT och SAS ungdomsbiljetter(under 26). Dessa går ju inte att boka i Sas Plus, men kan man göra OT på dem ändå?

EDIT: OT verkar inte klaga, har förvisso inte genomfört betalningen än. Känns dock onödigt att ligga ute med dessa pengar om möjligheten ändå inte finns såsäga.

Gör det rätt ofta och det är toppen, bra poäng för priset!

Nu går det även biljetten på jobbet och OT privat ;)
 

The Sage

Medlem
Vad är vanligaste bokningsklassen vid OT till business på longhaul? Z? Kan väl påverka val av bolag om man ser till poängintjäning, där Lufthansa ger 150% EB medan t ex Swiss och United ger 100.
 

PetrelliDK

Medlem
OT gäller bara SAS-flygningar (plus lite andra bolag, men inte LH, LX eller UA).

Korrekt, men som jeg kan forstå på det, så er det stadig muligt at kreditere points til andre star alliance medlemskaber. (Hvor man modtager points for den upgraderede kabine klasse).

Nogen som kan bekræfte dette?
 

palmen

Moderator
Korrekt, men som jeg kan forstå på det, så er det stadig muligt at kreditere points til andre star alliance medlemskaber. (Hvor man modtager points for den upgraderede kabine klasse).

Nogen som kan bekræfte dette?
Ja du kan kreditera till andra program, jag har krediterat longhaul flygningar till Aegean som uppgraderats med OptionTown till SAS PLUS. Aegean hade då 200% intjäning på SAS PLUS (osäker på om det fortfarande är så).
 

Dr. Miles

Expert
Ja du kan kreditera till andra program, jag har krediterat longhaul flygningar till Aegean som uppgraderats med OptionTown till SAS PLUS. Aegean hade då 200% intjäning på SAS PLUS (osäker på om det fortfarande är så).
Ja, det är fortfarande så hos Aegean Airlines Miles&Bonus.

Kod:
SAS

Economy Class	Booking Classes	Accrual Factor	Minimum miles
Economy		A, J, Y, S, B, P 	200%	1200
All airlines | Miles+Bonus
 

The Sage

Medlem
OT gäller bara SAS-flygningar (plus lite andra bolag, men inte LH, LX eller UA).
Doh! Tack för svar! *tillbaka i verkligheten* eftersom jag aldrig kommer ha råd att köpa business till normalt pris så begränsades plötsligt alternativen avsevärt i bröllopsreseplaneringarna, där åtminstone en chans att för en gångs skull få resa ståndsmässigt vore häftigt
 

seat56f

Medlem
Doh! Tack för svar! *tillbaka i verkligheten* eftersom jag aldrig kommer ha råd att köpa business till normalt pris så begränsades plötsligt alternativen avsevärt i bröllopsreseplaneringarna, där åtminstone en chans att för en gångs skull få resa ståndsmässigt vore häftigt

T.ex. Turkish har ju hyfsat attraktiva prisbilder på en del destinationer, så är det fortfarande öppet vart du ska resa kan det ju gå att lösa ändå.

Tänker mig en SAS Go longhaul för 5k + dubbla OT, det slutar ändå på 11-12k. Det är såklart svårslaget för business, men om man ändå kan välja lite bland flygbolag, resmål och dagar så behöver man inte lägga på så våldsamt många tusenlappar till för att få boka businesskabin direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen