Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

FFlash

Medlem
Mitt första EU-OT trillade in på M&S konto och det står Z-class på statement. Så nu vet jag att det går att köra OT och kreditera annanstans också utan risk att få det ursprungliga biljettpoäng

Lade in mitt Turkish FFP nummer först efter att jag fått veta att OT gått genom.

Jag gillar det där meddelandet som M&S skickar när poäng registreras. Man behöver inte kolla utan får liksom ping "nu har det trillat in"
 

pswe

Medlem
Har gjort en optiontown på longhaul för cirka ett halvår sedan, fick igenom intra-EU upgrade på tre flighter nu över helgen. Idag kom ett mail från Optiontown där de "noterar" att jag fått igenom ett antal uppgraderingar och ber mig dela den positiva upplevelsen med så många som möjligt. Kan inte minnas att jag fick ett sånt mail förra gången, jag hoppas det inte indikerar att de tycker jag fyllt min kvot på uppgraderingar...
 

joemume

Medlem
Har gjort en optiontown på longhaul för cirka ett halvår sedan, fick igenom intra-EU upgrade på tre flighter nu över helgen. Idag kom ett mail från Optiontown där de "noterar" att jag fått igenom ett antal uppgraderingar och ber mig dela den positiva upplevelsen med så många som möjligt. Kan inte minnas att jag fick ett sånt mail förra gången, jag hoppas det inte indikerar att de tycker jag fyllt min kvot på uppgraderingar...
Det var det som hände mig. Inte för att vara negativ, men min teori är att nu är du också på "över-kvotalistan" och därmed "körd". Lösningen är följande: Använd en annan e-postadress så fungerar det igen, då är du tillbaka i matchen igen... :) Nytt e-postkonto så tycker Optiontown att du är en ny användare - fick igenom två uppgraderingar på raken. Magisk algoritm detta, har i alla fall kommit på att de identifierar användaren enbart med e-postadressen och att när man nått kvotan kan man byta e-postadress. :)

Det är ju lite ironiskt när de i sign-up-processen uppmuntrar en att fortsätta signa-up för ökade chanser. Gränsen verkar ligga kring 10 uppgraderingar per år, så spendera dem vist...
 

Canadien

Medlem
Lurendrejeri att de inte har dessa "regler" postade isåfall. Det kostar ju trots allt en femtiolapp att ansöka om uppgradering, och om man då är på deras shit-list utan att veta om det är det ju inte snyggt.
 

teachme

Medlem
Du är alltid välkommen att göra så själv*. Det kommer säkerligen att uppskattas av många. :)

*Skriv ett inlägg om sammanfattning av Option Town upgrade, sedan anmäla ditt inlägg själv till moderatorerna. De kommer att hjälpa dig att uppdatera första inlägget med information från ditt inlägg.

Förstod att det inlägget skulle komma, men som sagt, någon med mer fritid än jag (finns ju vissa som hänger betydligt mer på BC.se). Bara ett förslag :)
 

Flixflex

Medlem
Uppgraderad till plus på SK925 fredag. Verkar finnas bra med plats så lite besviken att business inte gick igenom. Får testa med poäng. Har aldrig fått svar så tidigt (nästan 4 dgr) på longhaul förrut.
 

Artur

Medlem
Någon som har koll på hur det ligger till med OT och SAS ungdomsbiljetter(under 26). Dessa går ju inte att boka i Sas Plus, men kan man göra OT på dem ändå?

EDIT: OT verkar inte klaga, har förvisso inte genomfört betalningen än. Känns dock onödigt att ligga ute med dessa pengar om möjligheten ändå inte finns såsäga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen