Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack!

Fasen, lät ju inte bra. Vi håller alla tummar vi har då. När ansökte ni om OT? Intressant att veta om ena går igenom men inte andra, om det ens spelar roll.

Välkommen till forumet, @Christina Ö !

Jag reser med samma flight på fredag och har ansökt om OT från Plus till Business för två personer. Enligt tillgänglig data är planet tämligen fullt. Vi får uppdatera tråden med hur det går med våra uppgraderingar så kan vi komma ett steg närmare att knäcka OT-koden...
 

El0

Medlem
Har precis testat på optiontown för första gången.
Inrikes - så alla pengar tillbaka om det inte funkar :)

x3Q9TdE.png


wish me luck!
 
Jag fick precis nedan mail från OT. Någon som har någon erfarenhet av detta?

Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight SK995 Copenhagen - Beijing Jul 3

Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Copenhagen airport gate to receive your upgrade.

upload_2015-7-2_11-12-55.png
 

Agö

Medlem
Jag fick precis nedan mail från OT. Någon som har någon erfarenhet av detta?

Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight SK995 Copenhagen - Beijing Jul 3

Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Copenhagen airport gate to receive your upgrade.

Visa bifogad bild 38186
Ja, många har erfarenhet av detta. Det brukar ge uppgradering men har läst om någon som blivit nekad.

Däremot kommer du ev. att bli tvungen att retroregistrera poäng för affärsklass istället för ekonomi - detta fel verkar vanligt.
 
Men skall jag fortfarande inte checka in då? Utan åka så tidigt som möjligt och checka in på flygplatsen där man lämnar bagage eller är det först vid gaten som de skriver? Är det lönlöst att ringa SAS nu direkt om det?

Ja, många har erfarenhet av detta. Det brukar ge uppgradering men har läst om någon som blivit nekad.

Däremot kommer du ev. att bli tvungen att retroregistrera poäng för affärsklass istället för ekonomi - detta fel verkar vanligt.
 

Agö

Medlem
Men skall jag fortfarande inte checka in då? Utan åka så tidigt som möjligt och checka in på flygplatsen där man lämnar bagage eller är det först vid gaten som de skriver? Är det lönlöst att ringa SAS nu direkt om det?
Ja, det är med all sannolikhet lönlöst att ringa till SAS, detta bestäms såvitt jag förstår vid incheckning (på Kastrup) eller vid gate. På Kastrup finns särskilda uppgraderingsdiskar vid respektive gate, senast där lär du få besked. Behåll de platser du har och checka in på flygplatsen, det är inte så mycket du kan göra åt detta. Kontrollera också bokningen på SAS hemsida så att de inte redan gett dig platser i affärsklasskabinen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen