Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Delayed

Medlem
Hej!
Jag och fru Delayed åker ARN-ORD i juli och sedan EWR-ARN hem i augusti. Optiontown vill ha 345 EUR per person och sträcka för uppgradering från GO till Business. Kommentarer till priset? Kliar i fingrarna att försöka men samtidigt blir trots allt totalpriset för resan avsevärt dyrare. Sisodär 17 timmar i GO känns dock inte helt lockande... Visst borde det bli nya kabinen på A330? Vågar någon bedöma risken för "shipchange"? Vågar någon gissa vad chanserna till uppgradering är?

Alla råd och synpunkter är välkomna!
 

Johan Hbg

Medlem
Hej!
Jag och fru Delayed åker ARN-ORD i juli och sedan EWR-ARN hem i augusti. Optiontown vill ha 345 EUR per person och sträcka för uppgradering från GO till Business. Kommentarer till priset? Kliar i fingrarna att försöka men samtidigt blir trots allt totalpriset för resan avsevärt dyrare. Sisodär 17 timmar i GO känns dock inte helt lockande... Visst borde det bli nya kabinen på A330? Vågar någon bedöma risken för "shipchange"? Vågar någon gissa vad chanserna till uppgradering är?

Alla råd och synpunkter är välkomna!
Låter väldigt billigt, ta det :)
 
Hej!
Jag och fru Delayed åker ARN-ORD i juli och sedan EWR-ARN hem i augusti. Optiontown vill ha 345 EUR per person och sträcka för uppgradering från GO till Business. Kommentarer till priset? Kliar i fingrarna att försöka men samtidigt blir trots allt totalpriset för resan avsevärt dyrare. Sisodär 17 timmar i GO känns dock inte helt lockande... Visst borde det bli nya kabinen på A330? Vågar någon bedöma risken för "shipchange"? Vågar någon gissa vad chanserna till uppgradering är?

Alla råd och synpunkter är välkomna!
Som @Johan Hbg skriver: det är billigt, kör på det!
 

toer00

Medlem
Med tanke på den produkt du får och med tanke på hur oerhört mycket "bättre form" man är i efter en resa i C-klass så säger jag bara, GO-FOR-IT!
Dock i Juli Aug så har LH/LX och UA kampanjer i business class så då kan man få bekräftade platser i deras C-klass till någorlunda motsv. totalkostnad! Men har du bokat och plockat ut biljetterna på SAS, så tveka inte. Dock så får du väl inte klart med uppgradering förens någon dag innan alt. samma morgon.. ? Hem från EWR blir defitivt nya kabinen men utresan ser lite knepigare ut... Så PLUS ut och Business hem kan också vara en bra kompromiss..
 

Delayed

Medlem
Hem från EWR blir defitivt nya kabinen men utresan ser lite knepigare ut...
Har du lust att utveckla? Just nu så är det i alla fall A330 som gäller enligt SAS. I slutet på juli borde väl alla vara "uppgraderade" eller tror du det är risk för byte av flygplanstyp?

Tack till alla för kommentarer!
 
Med tanke på den produkt du får och med tanke på hur oerhört mycket "bättre form" man är i efter en resa i C-klass så säger jag bara, GO-FOR-IT!
Dock i Juli Aug så har LH/LX och UA kampanjer i business class så då kan man få bekräftade platser i deras C-klass till någorlunda motsv. totalkostnad! Men har du bokat och plockat ut biljetterna på SAS, så tveka inte. Dock så får du väl inte klart med uppgradering förens någon dag innan alt. samma morgon.. ? Hem från EWR blir defitivt nya kabinen men utresan ser lite knepigare ut... Så PLUS ut och Business hem kan också vara en bra kompromiss..
Plus ut och Biz hem är en bra kombo!
 

FF#1

Medlem
Fick just svar på min uppgradering till minst Z ( business i appen) från T på LLA-ARN, klart praktiskt att kunna skarva några poäng på en biljett bokad av en uppdragsgivare på firmans bekostnad, samt lite gratis fika då jag reser ut kvällen innan.

Fick även igenom den åt andra hållet, även den till Z från nått obskyrt billigt (T, L eller nått för 606 kr).
Någon som inte har fått Z på inrikes sista veckorna?
Bygger på bra på kontot med 1250 poäng/leg (20 legs för EBG om man redan är EBG och har Amex Elite)
 

toer00

Medlem
Har du lust att utveckla? Just nu så är det i alla fall A330 som gäller enligt SAS. I slutet på juli borde väl alla vara "uppgraderade" eller tror du det är risk för byte av flygplanstyp?

Tack till alla för kommentarer!

Det ser ut som om man faktiskt har hunnit uppgradera till nya kabinen på ORD då också... :)
Det ser man man om man går in i en GDS och kollar seattmappiningen...

Den 2 juni går sista kärran med gammal konfig till ORD och den 3 Juni går den första med ny konfig, kolla bilderna.:cool:

Men forfarande gäller att nya PLUS inte är så dumt heller...;)

I slute av jul och framgent, ny kabin.

Screen Shot 2015-04-22 at 12.59.37.png
Screen Shot 2015-04-22 at 12.59.23.png


Den 2-3 Juni är bryt datum...


Screen Shot 2015-04-22 at 13.14.52.png


Screen Shot 2015-04-22 at 13.15.03.png
 

h9kh9k

Medlem
Bokade en weekend i London för att få ihop 6 t/r för 30k i SAS challenge, bokade i minus så kollade vad OT skulle ha för en uppgradering. Fick €30 för OSL-LHR men €60 på LHR-CPH. Tog ett försök på ditresan, hittills för mig är det 1/1 så hoppas på samma tur som sist.
 

Delayed

Medlem
Jag och fru Delayed åker ARN-ORD i juli och sedan EWR-ARN hem i augusti. Optiontown vill ha 345 EUR per person och sträcka för uppgradering från GO till Business. Kommentarer till priset? Kliar i fingrarna att försöka
Nu har det slutat klia då jag "slog till". Återstår att se om man "får" något och i så fall vad. Valde både plus och business på samtliga sträckor så det kan ju sluta lite hur som helst. Återkommer med resultatet i höst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen