Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

perhall

Medlem
Ska uppgradera några long-haul från Plus till Business men det är en sak jag fortfarande inte fattar. Ska man uppgradera tidigt eller sent? Det brukar bli dyrare om man väntar? Då borde ju sannolikheten att OT/SAS väljer att plocka de största pengapåsarna först vara stor... alltså bättre att vänta? Ingen känner väl till formeln men har någon input?
/Per
 

perhall

Medlem
1250 poäng kan man väl inte få LLA-ARN längre? 930 eller 935. Inte ens en Plus HEL-CPH för 3800,- ger mer än så många poäng...
 

perhall

Medlem
Aha. trodde inte att man blev uppgraderad till den dyra Plus-biljetten som man ju inte brukar köpa... men det är bra att veta nästa gång jag får erbjudande om att uppgradera inom Norden.
 

Johan Hbg

Medlem
Aha. trodde inte att man blev uppgraderad till den dyra Plus-biljetten som man ju inte brukar köpa... men det är bra att veta nästa gång jag får erbjudande om att uppgradera inom Norden.
Jag fick OT inrikes i Norge 1 feb, blev totalt 940 poäng då, alltså den billigare plus. Kanske även det är en algoritm att knäcka för någon.
 

Voyageur

Medlem
Ska uppgradera några long-haul från Plus till Business men det är en sak jag fortfarande inte fattar. Ska man uppgradera tidigt eller sent? Det brukar bli dyrare om man väntar? Då borde ju sannolikheten att OT/SAS väljer att plocka de största pengapåsarna först vara stor... alltså bättre att vänta? Ingen känner väl till formeln men har någon input?
/Per

viktigt att iakta är att OT uppgraderingarna kan av olika anledningar sälja slut, kan tex. vara många som använder tjänsten till samma flight, alt. lyckas SAS sälja en hel del av sitt befintliga business och således försvinner möjligheten till OT. Jag skulle nog välja tidigare än senare. Har själv en flight i sent maj CPH-PEK där OT plus till business plötsligt försvunnit trotts att platser finns i både business saver och flex på SAS hemsida.
 

perhall

Medlem
Att jag väntar beror eg bara på risken att jag behöver boka av/om. Och då ryker väl pengarna man har betalat till OT...?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen