Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej, sitter just nu på crappy hotelinternet i Puerto Rico och försöker komma åt Optiontown men kommer inte längre än att jag får skriva in PNR och sen står den och tänker utan resultat (vet att den normalt är slö men nu har det gått över 10 min varje gång jag provat) Någon som vet om sidan är nere eller har lust att kolla åt mig? Stämmer det att man endast kan göra Optiontown 48 tim innan avresa? I såfall börjar det brinna i knutarna då det gäller ORD-CPH tisdag kväll. Någon som har erfarenhet om man har sämre chans att få igenom en uppgradering så tätt på avresa?
 

Bridgeman

Medlem
Hej, sitter just nu på crappy hotelinternet i Puerto Rico och försöker komma åt Optiontown men kommer inte längre än att jag får skriva in PNR och sen står den och tänker utan resultat (vet att den normalt är slö men nu har det gått över 10 min varje gång jag provat) Någon som vet om sidan är nere eller har lust att kolla åt mig? Stämmer det att man endast kan göra Optiontown 48 tim innan avresa? I såfall börjar det brinna i knutarna då det gäller ORD-CPH tisdag kväll. Någon som har erfarenhet om man har sämre chans att få igenom en uppgradering så tätt på avresa?
Inga som helst problem sitter i USA kollar nu. Så det fungerar för mig.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Hej, sitter just nu på crappy hotelinternet i Puerto Rico och försöker komma åt Optiontown men kommer inte längre än att jag får skriva in PNR och sen står den och tänker utan resultat (vet att den normalt är slö men nu har det gått över 10 min varje gång jag provat) Någon som vet om sidan är nere eller har lust att kolla åt mig? Stämmer det att man endast kan göra Optiontown 48 tim innan avresa? I såfall börjar det brinna i knutarna då det gäller ORD-CPH tisdag kväll. Någon som har erfarenhet om man har sämre chans att få igenom en uppgradering så tätt på avresa?

Som ovan skriver så fungerar sidan. Hurvida det är bättre/sämre tror jag nog ingen här kan svara på, men lyckas du inte med Optiontown, kan du alltid försöka på flygplatsen om det fortfarande finns lediga platser.

Edit: så här ser det ut i EF om det kan vara till någon nytta.

Skärmavbild 2015-03-08 kl. 22.09.27.png

Skärmavbild 2015-03-08 kl. 22.32.23.png


Testa gå via den här sidan Optiontown Offers Upgrade Travel Option - Enjoy Unique Travel Options! det kanske fungerar?
 
Last edited by a moderator:
Äntligen tillbaka på mainland med highspeed internet igen ;) Det lyckades mig att boka till sist och det blev en lyckad uppgradering till Plus (hade sökt om båda). Detta hände mig på utresan också dvs blev "endast" uppgraderad till Plus och fick sen pröjsa resten med poäng. Lustiga var att vi hade hela bakre buisnesskabinen för oss själva på utresan (sambo och dotter var bokade på award C) medans Plus var knökfull. Som sagt logiken bakom Optiontown är ett mysterium ;). Någon SAS Guld eller högre som lyckats prata till sig en "gratis" uppgradering till C på ORD eller är det endast om det är överbokat man lyckas med detta?
 

AABack2ARN

Medlem
Brukar fungera med att snacka till sig en uppgradering om man jobbar på SAS eller känner någon av de som jobbar ombord ;) Har jag hört...
 

Perra

Medlem
Fick igenom Go-Plus på morgondagens DUS-ARN (SK2626) för 39 EUR. Kollade i veckan och bokningsläget så öppet ut både i Go och Plus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen