Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

MajaKlara

Medlem
Uppgraderade från Go till Plus med OT: ARN-ZUR-ARN (OT nu 6/6). PÅ EB-kontot har jag nu fått 1500 poäng för varje leg. På båda boardingkorten står Class C. Ska man då inte få 2000 EB-poäng/leg? Vet någon vad som gäller? Vill höra med detta kloka forum innan jag kontaktar SAS.
 

NotRyan

Medlem
Uppgraderade från Go till Plus med OT: ARN-ZUR-ARN (OT nu 6/6). PÅ EB-kontot har jag nu fått 1500 poäng för varje leg. På båda boardingkorten står Class C. Ska man då inte få 2000 EB-poäng/leg? Vet någon vad som gäller? Vill höra med detta kloka forum innan jag kontaktar SAS.
Nej, för låga SAS Plus bokningsklasser (som OT ger uppgradering till) får du 1500 poäng/leg.

Det står i stil med C(A) på boardingkortet, där är C kabinklassen och A bokningsklassen.

Mvh
/NotRyan
 

AABack2ARN

Medlem
Och i vissa fall står det dessvärre bara ett C men då är det kabinklassen som avses inte bokningsklassen. Som @NotRyan svarade är det en ganska låg bokningsklass (A) för Plus och (Z) för Business på longhaul.
 

MajaKlara

Medlem
Tack för era svar! På boardingkortet står bara C. Synd att det inte ger mer... Hur som haver är jag nöjd med mina 6 lyckade försök av 6 med OT.
 
Fick även mail nu om uppgradering GOT-ARN 8 mars, från GO till PLUS för 25 euro vilket gör att jag totalt betalade 1295SEK T/R till GOT i PLUS. 3 av 4 OT har gått igenom för mig.
 

Bryant

Medlem
Jag är lite nyfiken. Ni som betalar för OT på flygresor runt 40-50 minuter, vad är det ni är ute efter? De få poängen man får extra? Fri runda med vagnen? Lounge?

Ingen kritik, bara nyfiken. Jag kan ju ha missat något då jag själv inte tycker det är värt pengarna ;).
 
Jag är lite nyfiken. Ni som betalar för OT på flygresor runt 40-50 minuter, vad är det ni är ute efter? De få poängen man får extra? Fri runda med vagnen? Lounge?

Ingen kritik, bara nyfiken. Jag kan ju ha missat något då jag själv inte tycker det är värt pengarna ;).

Istället för att tjäna 630 poäng för 798 SEK och då betala 1295SEK för 1875 poäng (allt räknat med guldbonus) känns som ett mervärde, att sitta på första raden och dra ut benen lite extra, sen att de inte är ekonomi ;)

Nej men en kall öl ombord också, 40-50 min hinner man mycket på :)
 

Bryant

Medlem
Istället för att tjäna 630 poäng för 798 SEK och då betala 1295SEK för 1875 poäng (allt räknat med guldbonus) känns som ett mervärde, att sitta på första raden och dra ut benen lite extra, sen att de inte är ekonomi ;)

Nej men en kall öl ombord också, 40-50 min hinner man mycket på :)

Taget! Fast det är ju fortfarande ekonomiklass ;).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen