Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Johan Hbg

Medlem
Är det inte bara så att Plus-kabinen utökades en rad? Det är ju rätt vanligt och därför är det lite farligt att sätta sig på första raden.
Kan ju absolut vara så, vet inte. Har varit med om det för, men då att jag blev inkluderad i plus på köpet.
Jag går fram och räknar lite när vi är helt i luften.
 

Johan Hbg

Medlem
Är det inte bara så att Plus-kabinen utökades en rad? Det är ju rätt vanligt och därför är det lite farligt att sätta sig på första raden.
Nej jag hade från början rad 9. Plus slutade på 7. En annan sak var att vid säkerheten i olso så fanns plötsligt ingen resa på mitt kort. Fick hämta pappers boarding kort. Gick fint att checka in med kortet påkastrup. Kanske också det påverkades av OT.
 

pswe

Medlem
Jag har upplevt att eurobonusnumret faller bort när Optiontown skriver om biljetten, så det kanske förklarar varför kortet inte fungerade, kolla med andra ord att du har numret kvar om du vill vara säker på att få in poängen.
 

dlindh

Medlem
Hur lång innan har ni fått mail om uppgradering? Flyger till EWR torsdagmorgon och sitter och hoppas :)
 
Last edited:

Henrico

Medlem
De gånger jag har blivit uppgraderad har jag alltid fått det 24-48 timmar innan flight. De gånger jag inte blivit det har jag fått besked 12-24 timmar innan.. Det har varit tämligen likadant varje gång, men förstås ett litet urval, men om man ska gå på min tur så finns det tid än.. Har för övrigt 100% på lördags/söndagsflighter och 0% på fredagsflighter i min statistik och 80% lyckade uppgraderingar. :D
 

Jadessa

Medlem
Måste bara få fråga lite igen.... Om det inte finns ett sign up price på det som kommer upp nu när jag skrivit in mig på OT,än mindre se vad en upgrade skulle kunna kosta. Det står rätt och slätt UTo not available, innebär det att det är kört och ingen ide att kolla längre fram då resan är andra veckan i mars? (Milano / Göteborg )
Är det nåt jag missat?
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Hur lång innan har ni fått mail om uppgradering? Flyger till EWR torsdagmorgon och sitter och hoppas :)

Jag åker till Tokyo några timmar efter dig och väntar också på besked från OT. Eftersom det börjar närma sig (det går ju att checka in online nu, och där visar det mig fortfarande i Go, men jag slutförde givetvis inte incheckningen) så verkar det onekligen inte så lovande. Jag hade väldigt bra framgång första gångerna jag testade OT, men nu har jag haft ett antal misslyckade försök.

EDIT: Och där kom domen - ingen uppgradering... Dags att börja fundera på om det är värt att bränna en del poäng på uppgradering. Enda problemet är att jag har två Amex 2-4-1-vouchers, så man behöver ju en del poäng till det.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen