Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bryant

Medlem
Jag uppgraderade från ekonomi till Business på Air Baltic tidigare i år. Kostade 77€ men jag fick endast ekonomipoäng. Har betalat 49€ för en uppgradering hos JK ARN-BCN, får se om den blir godkänd.

Är det olika regler på de bolagen som är anslutna till OT gällande antal poäng?
 

Axelzon

Medlem
Tjenare,
Har bara försökt att uppgradera via OT en gång och lyckades då, CPH-BKK....

Nu har jag ett nytt försök, imorgon CPH - PVG. Registrerade i OT for 2 veckor sedan och har tittat lite på hr många C klass som finns kvar att boka på SAS.SE... Ikväll är där 5 platser kvar..

Är det någon som har en känsla av hur det fungerar? Sist var C klass full smockad vid avgång (kanske många uppgrades på plats innan avgång med EBP´s. Undrar om OT går före EBP´s...

Skall bli spännande då det bara är 22 timmar kvar till avgång..

Är där någon som ahr koll på hur OT fungerar?

Tackar & god helg till alla BC vännerna
 

Axelzon

Medlem
Det är nog en hemilghet hur de gör upp om eventuella platser... men intressant att se eller veta om en OT går före en EBP upgrade!
 

tourist

Medlem
Det är nog en hemilghet hur de gör upp om eventuella platser... men intressant att se eller veta om en OT går före en EBP upgrade!

Vad menar du med en EBP upgrade? Uppgraderingar av operationella skäl görs ju mycket närmare avgång än biljettuppköp via Optiontown.
 

tourist

Medlem
Den samlade BC+FT-erfarenheten indikerar att SAS säljer uppgraderingar via Optiontown inte beroende på antalet lediga platser där framme utan beroende på hur fullt det är där bak (så att man får in pengar istället för att skänka bort många uppgraderingar).
 

Axelzon

Medlem
Hej, jag menar precis det du skriver, såklart att upgrades via EBPoints görs vid check-in eller just innan boarding, medans OT görs 3-1 dagar eller senast 4 timmar innan avgång...

Tack för ditt svar, det gav mig lite mer förståelse kring det hela
 

agehall

Medlem
Poäng eller OT lär ju vara lite först till kvarn. Svjv så kan man uppgradera med poäng så länge det finns platser kvar i kabinen, oavsett vilka bokningsklasser som har plats kvar.
 

Axelzon

Medlem
Nu trillade mailet med bekräftelse på uppgraderingen.. 5 timmar före utsatt avgång.... Synd att flighten är 3 timmar försenad bara!!
 

Axelzon

Medlem
Tjena, det blev EUR 169 från B (Economy Extra), vet inte om det skiljer sig om man kommer från Economy eller Economy Extra upp till Business?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen