Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn123

Medlem
Har en SAS longhaul i Januari. Om jag väljer att uppgradera Go -> Business, vilken intjäning är det då som gäller med de nya intjäningsreglerna?
Får jag full intjäning enl. bokningsklass C, D eller blir det enl. business saver bokningsklass Z, Y, S?
 

Thornado

Medlem
Har en SAS longhaul i Januari. Om jag väljer att uppgradera Go -> Business, vilken intjäning är det då som gäller med de nya intjäningsreglerna?
Får jag full intjäning enl. bokningsklass C, D eller blir det enl. business saver bokningsklass Z, Y, S?

OT -> C bokas i Z.

Fast det vore ju dock intressant att veta vad som gäller vid OT-uppgradering för biljetter bokade innan nya intjäningstabellen offentliggjordes.
Man har ju lovat att man för dessa resor ska få poäng enligt gamla tabellen (om man kontaktar EB-supporten efter resan), men frågan är vad som händer vid OT. Det är ju fortfarande en bokning som gjordes innan nya tabellen, men å andra sidan så kände man ju till nya intjäningen när man begärde OT.
 

agehall

Medlem
Vadå "9 fall av 10"? Vad får du det ifrån? Menar du att det finns Optiontown-uppgraderingar som inte funkar efter att man fått bekräftelsemail? Låter inte riktigt trovärdigt i mina öron. Skulle man få välja plats i C-cabinen via SAS hemsida och sen få höra att det var en 1/10 fejkad uppgradering? By the way fick jag en OT upgrade economy -> C CPH->PVG i kväll

Läs hela tråden. Finns ett par exempel på där man inte fått en uppgradering efter ett "Subject to availability"-mail. Men det hör inte till vanligheterna.
 

Paby

Medlem
Fast det vore ju dock intressant att veta vad som gäller vid OT-uppgradering för biljetter bokade innan nya intjäningstabellen offentliggjordes.
Man har ju lovat att man för dessa resor ska få poäng enligt gamla tabellen (om man kontaktar EB-supporten efter resan), men frågan är vad som händer vid OT. Det är ju fortfarande en bokning som gjordes innan nya tabellen, men å andra sidan så kände man ju till nya intjäningen när man begärde OT.

Jag ser inte att SAS skulle vilja ge poäng enligt gamla tabellen för en OT-uppgraderad bokning som bokades innan nya tabellen offentliggjordes men där anmälan till OT gjordes efter offentliggörandet. Alla fakta för intjäning efter uppgraderingen var kända när man anmälde sig för OT.
 

Canadien

Medlem
Jag har fått Y på OT till plus. Den gångn var det Subject to Avail och jag fick inte poäng för plus förrns efter claim och 4v väntan.
 

trekker

Medlem
Jag testade option town nu nar man uppgradera europaflyg.

Detta har hittils varit total katastrof da de dragit fel belopp fran mitt kredikort och vagrar erkanna att de gjort fel. Uppgraderingen skulle kosta £172 men de har dragit $266 (£191) fran kortet. De hanvisar till att de alltid drar i USD nar man betalar med American Express. Jag har adrig varit med om nagot liknande och detta kan ju absolut inte vara riktigt nagonstans. De har dessutom inte skickat nagot kvitto, jag kan inte hitta nagot kvitto pa deras sida heller. Dags att prata med American Express om detta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen