Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
SK 904 - 22 sept - 100% beläggning i PLUS, 100% (uppskattningsvis) i GO - uppgradering

Fick nya boardingkort i SAS lounge på Newark. Dock så fick jag endast poäng för SAS GO. Vid kontakt med kundtjänst menade dom först att det var helt riktigt, "Nämen, det är så det funkar vid uppgraderingar ser du" :), men efter att ha frågat en kollega blev jag ombedd att skicka in dokumentation till EB-retro. Jag förutsätter att det inte blir några problem att få resten poäng.

Är du säker på att det inte var "vanlig" OP-UP då? OptionTown ger ju uppgradering 1-2 dagar innan avresa, inte i Loungen. Du borde m a o få återbetalning från Optiontown ?
 
Är du säker på att det inte var "vanlig" OP-UP då? OptionTown ger ju uppgradering 1-2 dagar innan avresa, inte i Loungen. Du borde m a o få återbetalning från Optiontown ?
Nej det tror jag inte. Jag hade fått en bekräftad uppgradering från OT dagen innan och det var denna jag visade i loungen när jag bad om nya boardingkort. Så det poppade inte upp nya boardingkort av sig självt.

Kan det vara så att lounge-agenten "bara" gav mig nya boardingkort utan att ändra bokningsklass (jag vet inte hur det funkar rent tekniskt) och glömde göra något ytterligare?
 

jth

Medlem
När jag åkte till Chicago från Arlanda nu i september råkade jag sitta nära gatedisken och hörde att flera blev hänvisade tillbaka till servicedisken i början av F-piren när de frågade om poänguppgradering. Brukar det vara så?

Jag gjorde också OT+poängupgpradering jag åkte till USA. Det stämmer att poänguppgraderingarna sköts av servicedisken i F-piren, så egentligen kan man inte göra det innan man har gått dit. Men det är bra att fråga i incheckningen vad möjligheterna till uppgradering är och om de kan sätta upp dig på en kölista.
Jag lyckades dock ha lite tur och fick en hjälpsam kille vid servicedisken under loungerna i T5 som hjälpte mnig. Jag sa att jag inte ville springa bort till F-piren och sen tillbaka till loungen så han var hygglig och ringde bort till dom och kollade om han kunde uppgradera mig direkt. Det gick bra så jag fick nya boardingkort på en gång och kunde gå till loungen och äta frukost i lugn och ro :)

Poänguppgraderingarna ska enligt vad jag förstår gå i statusordning (EBG först etc) så det lönar sig att vara tidig till flygplatsen. De gången jag har flugit så har de alltid också blivit fullt i business, det är ofta säkert fler som vill uppgradera än det finns plats för.
 

agehall

Medlem
Jag gjorde också OT+poängupgpradering jag åkte till USA. Det stämmer att poänguppgraderingarna sköts av servicedisken i F-piren, så egentligen kan man inte göra det innan man har gått dit. Men det är bra att fråga i incheckningen vad möjligheterna till uppgradering är och om de kan sätta upp dig på en kölista.

Tidigare har de iaf hanterats av den speciella servicedesken för USA-flighterna som ligger till höger om business-incheckningen tills dess att gaten öppnar. Har detta alltså ändrats?
 

jth

Medlem
Tidigare har de iaf hanterats av den speciella servicedesken för USA-flighterna som ligger till höger om business-incheckningen tills dess att gaten öppnar. Har detta alltså ändrats?

Jag har inte sett någon speciell servicedisk vid incheckningen på sista tiden, men jag är inte helt säker. Det var nog 4-5 år sedan jag använde den för poänguppgradering. De sista åren har jag alltid pratat med servicedesken i F-piren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen