Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Paby

Medlem
Absolut, men att värdet halverats innebär ju inte per definition att det är dåligt. Businessbiljetter till strax över halva listpriset är fortfarande helt okej imo.

Problemet är att det inte verkar finnas någon relation mellan den fare man betalat och vad OT kostar. När man som jag betalat 12000 kr för Go och priset till Business är $600 per väg så tar det totalpriset till en nivå som är likvärdig med publicerade fares för Business. Det kan inte vara meningen att den här typen av tjänster ska kosta så mycket att man får betala mellanskillnaden mellan publicerade fares för två klasser - då har poängen med tjänsten helt gått förlorad i mitt tycke.
 

Petter

Medlem
Problemet är att det inte verkar finnas någon relation mellan den fare man betalat och vad OT kostar. När man som jag betalat 12000 kr för Go och priset till Business är $600 per väg så tar det totalpriset till en nivå som är likvärdig med publicerade fares för Business. Det kan inte vara meningen att den här typen av tjänster ska kosta så mycket att man får betala mellanskillnaden mellan publicerade fares för två klasser - då har poängen med tjänsten helt gått förlorad i mitt tycke.


När åker du?
 

pswe

Medlem
Köpenhamn till Peking i slutet av december, retur i mitten av januari. Ca 170 euro till plus på vägen ut, ca 150 på returen. Upp till business ca 320 resp 350.
 

Lallarn

Medlem
26 september 2014: Ingen OT till Plus för SK0925 till IAD. Helt fullt plan, många som ville uppgradera för poäng som inte fick. 180 EUR hade kostnaden varit.

1 oktober 2014: OT gick igenom till Plus för SK0926 från IAD. 190 EUR blev kostnaden.

Totalt 2/3 för OT (1 till Business och 1 till Plus).
 

Norfindir

Medlem
OT har ikke klart å refundere meg $533 og nekter å se mer på saken fordi det står som refunded i deres system og da mener de at de ikke har noe mer ansvar for pengene. Nå har jeg sendt saken videre til AMEX
 

bL0m

Medlem
25 september ARN-ORD: Uppgradering gick igenom från SAS Go till SAS Plus (ej fullsatt men hög beläggning med några få platser tillgängligt)
29 September ORD-ARN: Uppgradering gick igenom från SAS Go till SAS Plus (ej fullsatt totalt 6 st i kabinen)

Jag vill uppmärksamma att Priority tag saknades för SAS Plus resenärer på båda resorna. På hemresan fick inte resenärer i SAS business någon priority tag, vilket jag uppmärksammade när bagaget kom ut på bandet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen