Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Najk

Medlem
Om man bokat tre biljetter Arn-ewr samtidigt kan man då bara uppgradera 1 av biljetterna?

Ja, ska gå men jag har aldrig testat det själv. Först måste du se till att splitta biljetterna så den du ska uppgradera får en egen PNR. Om du har bokat via resebyrå kan de förhoppningsvis hjälpa dig med det annars kontakta SAS kundtjänst.
 

fredrik996

Medlem
Kollade min bokning till NY i November där kostar just nu Optiontown Go->Bus 351EUR

Ddet är ju rätt prisvärt med tanke på att jag gett 4600:- ToR inkl United från FLL
 

d99mlu

Medlem
När jag började med OT för några år sedan låg businessuppgraderingskostnaden konstant på 357 EUR. Nu följer inlägg på inlägg på temat att 600+ EUR är bra värde. Min bedömning är att värdet mer än halverats
Absolut, men att värdet halverats innebär ju inte per definition att det är dåligt. Businessbiljetter till strax över halva listpriset är fortfarande helt okej imo.

Sen håller jag med dig, när skillnaden blir för liten bokar jag också hellre business direkt. Eller kanske plus för poängen med OT till business, och poäng i gate som reserv.
 

Dr. Miles

Expert
Sedan finns det nog andra förklaringar. T ex de som har "Economy class only" policy kan inte flyga i Business oavsett pris (mig inkluderad), så OptionTown fyller en funktion för sådana resenärer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen