Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

jth

Medlem
Fick en uppgradering till Plus på SK945 i morgon. Lite förvånande eftersom flighten knappt verkar halvfull, öppet i de flesta klasser. Seatmapen i Plus när jag checkade in visade att bara 6-7 platser var upptagna...
Fördelen är att man borde kunna göra en poänguppgradering till Business lätt :)
 
R

rstenelo

Guest
Fick en uppgradering till Plus på SK945 i morgon. Lite förvånande eftersom flighten knappt verkar halvfull, öppet i de flesta klasser. Seatmapen i Plus när jag checkade in visade att bara 6-7 platser var upptagna...
Fördelen är att man borde kunna göra en poänguppgradering till Business lätt :)

Antagligen därför du fick det, vad jag förstått det efter samtal med SAS så är det marknadsavdelningen som gör bedömningen för OT, dvs mycket lediga platser = mindre chans att sälja dem = enklare att får en OT, det är en annan avdelning som gör bedömningen för poänguppdatering.
 

taxvalp

Medlem
Antagligen därför du fick det, vad jag förstått det efter samtal med SAS så är det marknadsavdelningen som gör bedömningen för OT, dvs mycket lediga platser = mindre chans att sälja dem = enklare att får en OT, det är en annan avdelning som gör bedömningen för poänguppdatering.

Intressant, det talat emot de flesta andra uppgifter inklusive dem som Optiontown använder för att marknadsföra sig mot flygbolagen. Grundtanken är ju att få betalat för uppgraderingar som annars riskerar att bli gratis op-ups.
 

agehall

Medlem
Jag tycker det låter konstigt att marknadsavdelningen skulle vara inne och dabba med något som skulle ligga så nära revenue management. Det är liksom två helt olika saker...
 
R

rstenelo

Guest
Jag tycker det låter konstigt att marknadsavdelningen skulle vara inne och dabba med något som skulle ligga så nära revenue management. Det är liksom två helt olika saker...

Kan inte deras interna organisation men vad är skillnaden mellan deras marknadsavdelning och deras "revenue management"? Poängen var att det var olika avdelningar som gör bedömningen.
 
R

rstenelo

Guest
Intressant, det talat emot de flesta andra uppgifter inklusive dem som Optiontown använder för att marknadsföra sig mot flygbolagen. Grundtanken är ju att få betalat för uppgraderingar som annars riskerar att bli gratis op-ups.

Men en uppgradering med poäng är väl inte en gratis op-ups?
 

agehall

Medlem
Kan inte deras interna organisation men vad är skillnaden mellan deras marknadsavdelning och deras "revenue management"? Poängen var att det var olika avdelningar som gör bedömningen.

Revenue management är de som styr biljettpriser och tillgång i olika bokningsklasser. Marketing, tja, de pysslar väl med marknadsföring...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen