Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

taxvalp

Medlem
tänkte göra ett försök att få en uppgradering CPH - NRT via optiontown, men när jag slår in mina detaljer får jag tillbaka att det är fel efternamn kontra bokningen. Jag har dubbelkollat med SAS och efternamnet är korrekt i bokningen och vad anger till optiontown. Är det någon som har råkat ut för detta förut? får inget svar från optiontown? hur göra?

Liknande fel finns beskrivna ett par sidor bakåt i tråden, jag löste det genom att byta språk(!) men andra har fått kontakta OT. Har du testat deras chatt?
 

Vaniljvodka

Medlem
Uppgraderade till Business från Go på söndagens SK903 ARN-EWR. Det blir sjätte uppgraderingen via OT på sjätte försöket. Och första steget till 26k extrapoäng via SAS-kampanjen från i höstas.

Besked kom från SAS genom nya itinerarys på mailen för två timmar sen. OT har ännu inte mailat.

Fanns inga platser bredvid varann, men det måste man väl kunna lösa på plats antar jag.
 
Last edited:

jth

Medlem
Även jag kan notera en lyckad ot-uppgradering till business, på söndag IAD-CPH. Ekonomi har varit ganska full i flera veckor, endast E-klass har varit öppen. Som vanligt ingen bekräftelse från optiontown men nya biljetter från SAS kom i mailen.
av någon anledning kan jag inte välja platser även fast det finns många lediga i C-kabinen. Det står nåt i stil med "på grund av biljettregler".
 

Maja

Medlem
tänkte göra ett försök att få en uppgradering CPH - NRT via optiontown, men när jag slår in mina detaljer får jag tillbaka att det är fel efternamn kontra bokningen. Jag har dubbelkollat med SAS och efternamnet är korrekt i bokningen och vad anger till optiontown. Är det någon som har råkat ut för detta förut? får inget svar från optiontown? hur göra?

Får samma problem när jag försöker via Chrome, men bär jag bytte till Safari så fungerar det. Prova att bytt webbläsare och se om du kan få det att fungera då! :)
 

FFS

Medlem
Hur mycket går en uppgradering från CPH - NRT loss, från Ekonomi till Business Class?
Det varierar över tiden beroende på lite olika faktorer som ingen vet exakt.
Om du har en bokning är det enklast att på in på Optiontown och titta. Priset lär troligtvis öka ju närmare avgång det är.
Om du läser/söker i den här tråden så finns en hel del exempel på priser till olika destinationer.
Räkna med ungefär samma pris mellan eko->plus som vidare plus->business
För att svara på din fråga så kan det ligga mellan kanske 250€ och 600€
 
Oprindeligt tekst:
Jeg tror ikke SAS tilbyder opgraderinger med OptionTown på CPH-NRT / NRT-CPH, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Rettelse: Det er kun NRT-CPH der ikke kan opgraderes!
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen