Senaste nytt

Uppgradering med Flying Blue miles

agehall

Medlem
Jag måste faktiskt säga att det känns som att FB har skärpt till sig och gjort lite riktiga förbättringar sista tiden. Hoppas det fortsätter så.

Det trista är väl att man troligen måste ha en betald businessbiljett för att kunna använda det där erbjudandet och de är ju inte direkt billiga..
 

Magino

Medlem
Nice! Har prövat ett antal första klass produkter men aldrig La Première som jag är riktigt sugen på att testa.

Så vad skulle exempelvis Paris-Tokyo eller Paris-Singapore kosta att uppgradera?

I vanliga fall krävs det tydligen 120000 miles för en uppgradering mellan Paris och Asien så det skulle gå på 60000 miles med kampanjen per väg. Fram Paris till USA skulle en väg med kampanjen gå på 37500 miles.
 

agehall

Medlem
Fast den där länken säger ju också att man måste ha Y för att få uppgradera till business och det är inte sant. Så jag litar inte helt på den....
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Precis som misstankt galler inte Z klass utan man behover ha J C el D i "botten"...
Har skickat vidare till E teamet om att info pa airfrance.se ar felaktigt. Tack!!
Karin

Karin måste ju kunna bekräfta vad som gäller.

En som verkar ha bra koll om det mesta om FB skriver såhär

The only time Z fares can be available for upgrading is with the targeted upgrade for cash
email AF send from time to time, typically on flights which are likely to be fairly full.

FlyerTalk Forums - View Single Post - What's the least expensive long-haul La Premiere fare you've seen recently?
 

Jacob

Medlem
Trist! Jag hade annars hittat några hyfsat prisade business biljetter bort till Asien och 60.000 poäng från business till first kunde vara väl investerade poäng. Men alla fares ser ut att vara i Z.
 

Dr. Miles

Expert
Hej igen Stefan och alla andra intresserade!
Nu har fått allt rätt direkt från Flying Blue och nedan gäller:

For upgrading with miles on AF the following booking classes are eligible:

From economy to premium economy: Y/B/M/U/K
From economy to business: Y/B/M/U
From premium economy to business: S/W
From business to first: J/C/D

On KLM flights the following booking classes are eligible:

From economy to business: M/U/Y/B.
Passengers are able to check online which booking class they are about to book. When they have selected their preferred flights and they are in the flights overview page, they can click on the 'more information' or 'details' button to see the booking class.

Hälsningar Karin

Hej Karin

Går det att uppgradera Business class till First class på en Air France opererad flight men bokad som annat flygbolags flightnummer med Flying Blue miles?

T ex
AF682
Paris/CDG - Atlanta/ATL​

Samma flight(AF682) fast bokad som DL8504 i J, C, D klass. Går det?
 
Toppen