Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

JockeR

Medlem
50 000 p för EBB och 35 000 för EBS Go till Business. EBG vet jag inte då ingen av oss är det.
Som vanligt 25 000 till Plus oavsett status.
Förstod det som att Go var fullt. Var ca 10 lediga platser i business på flighten.
 

mano81

Medlem
Tog erbjudandet vid incheckning om 35000 för uppgradering från Plus till Business på SK983 CPH-NRT idag och jag är EBD. Alternativet 9000 DKK kändes inte lika attraktivt...
När jag och frun åkte motsatt väg förra året så skulle de ha ca 400 EUR/person för uppgradering från Plus till Business.
 

taxvalp

Medlem
Uppgraderade x2 ARN-LAX i dag från Plus till Business för 35000 poäng per person.

Det har bara funnits en ledig plats i business när jag kollat senate dagarna (Plusgrade nekat) men på Expertflyer i morse fanns plötsligt tre. Jag frågade vid inchecknkng men då syntes inga lediga platser. Den trevlige medarbetaren erbjöd sig att ringa och dubbelkolla och då fanns platserna som nu är våra.

Det kan alltså löna sig att stå på sig om man ser tillgänglighet i Expertflyer...
 

Agö

Medlem
Uppgraderade x2 ARN-LAX i dag från Plus till Business för 35000 poäng per person.

Det har bara funnits en ledig plats i business när jag kollat senate dagarna (Plusgrade nekat) men på Expertflyer i morse fanns plötsligt tre. Jag frågade vid inchecknkng men då syntes inga lediga platser. Den trevlige medarbetaren erbjöd sig att ringa och dubbelkolla och då fanns platserna som nu är våra.

Det kan alltså löna sig att stå på sig om man ser tillgänglighet i Expertflyer...
Skolboksexempel på medveten resenär!
 

Hubert

Medlem
Jag försökte få en uppgradering på Newark idag eftersom min plusgrade inte gick igenom. De sa att de var fullt men SAS säljer fyra biljetter i business på hemsidan. Vad kan sådant bero på? Kommer dessa fyra att öppnas upp som tillgängliga för uppgradering?

Edit: såg just Taxvalps inlägg ovan så jag får väl prova att gå ut och se om personalen kan hitta platserna.
 
Last edited:

Hubert

Medlem
Svarar mig själv med att det häpnadsväckande inträffade att platserna dök upp men de ville ha 1199 USD för den så jag sa tack, men nej tack och hostade upp 35000 poäng. :D

De fixade det i SAS-loungen åt mig men det var det enda jag gjorde där så nu är jag tillbaka hos champagnen i senator lounge.
 
Toppen