Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

palmen

Moderator
Ska flyga SEA-ORD-ARN i morgon och fick tyvärr avslag på min Plusgrade på sträckan ORD-ARN. Om jag ändå vill uppgradera den sträckan, är det då i SEA eller i ORD jag ska göra det? Samt ska jag faktiskt göra det i gate eller finns det någon servicedisk där man kan göra det, likt på ARN?
Du kan inte göra det i Seattle då det inte finns någon där som hanterar sas uppgraderingar. I USA brukar det göras vid checkin på flygplatsen sas flyger ifrån men ibland har det även gått i gate om någon plats varit kvar.
 

mha321

Medlem
Jag har faktiskt lyckats i SAS-loungen på Newark men det är nog ett par år sedan.
Jag har lyckats med det i loungen i Chicago också. Men även det är några år sedan.
Jag säger inte att det inte går, jag har bara aldrig sett någon göra det men jag har sett flera personer uppgradera både vid incheckning och vid gate. Sedan kan det även variera beroende på flygplats.
Det kan det definitivt. Och det kan ha ändrats sedan dess. Min erfarenhet är att det alltid har gått att registrera sig för det I incheckningen, men det kräver ju att den tex är öppen när msn kommer dit (alternativt vänta). Gaten får ju personal relativt sent så då är risken större att man hamnar långt bak i kön.
 

squeezen

Medlem
Svettig och sprungit fram o tillbaka så fick jag en upgrade i service center F piren.
Men vilket retarderat jävla system med gaten och service center på ett ställe och sedan behöva gå igenom sec check om man vill till loungen.

Jaja. Hoppar över den. Får köpa nåt dricka här ute.
 
Toppen