Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Andreas.Net

Medlem
Jag flyger till HKG på fredag och om jag inte får igenom min plusgrade så vill jag nog försöka få till en uppgradeing på plats, eftersom jag inte har gjort detta innan så undrar jag har jag skall göra när jag anländer till ARN, jag flyger först från GOT och jag anländer ca. 3 timmar innan avgång.
 

palmen

Moderator
Jag flyger till HKG på fredag och om jag inte får igenom min plusgrade så vill jag nog försöka få till en uppgradeing på plats, eftersom jag inte har gjort detta innan så undrar jag har jag skall göra när jag anländer till ARN, jag flyger först från GOT och jag anländer ca. 3 timmar innan avgång.
Du ska gå till ServiceCenter ute i F-piren, det är de som hanterar detta.
Du kan ju dock svänga förbi loungen först (det är ju ändå på vägen) och se om de kan göra något där men med största sannolikhet kommer de hänvisa dig till ServiceCenter. Osäker på när de öppnar upp för uppgraderingar men borde gå att göra ca 3h innan kan jag tycka.
 

Thornado

Medlem
Jag flyger till HKG på fredag och om jag inte får igenom min plusgrade så vill jag nog försöka få till en uppgradeing på plats, eftersom jag inte har gjort detta innan så undrar jag har jag skall göra när jag anländer till ARN, jag flyger först från GOT och jag anländer ca. 3 timmar innan avgång.

Notera att du med största sannolikhet inte kommer att kunna uppgradera med poäng pga migreringen av EB-plattformen (Uppdatering av EuroBonus system mellan 12-15 maj 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Om du är intresserad av att uppgradera med pengar så borde detta fortfarande vara möjligt (och kanske till och med mer troligt att det går att göra eftersom det inte kommer att finnas någon som tar platser med poänguppgraderingar). I så fall så behöver du gå igenom passkontrollen och besöka servicedisken som finns direkt efter att du kommit upp från rulltrappan efter passkontrollen.
Jag skulle dock rekommendera att först prata med loungen och kanske be dem ringa bort till servicedisken och se vad som egentligen gäller för uppgraderingar den dagen så att du slipper gå dit bort i onödan.
 

matt

Medlem
$899 för uppgradering Plus->Business vid check-in på flygplatsen på LAX-ARN för lite drygt en vecka sen. Lite väl svettigt! Två platser till försäljning enligt ExpertFlyer.

Kan det stämma att SAS har börjat med mer variabla priser, och därmed väldigt dyrt ibland, sen en tid tillbaka? Min känsla är att de hade fasta uppgraderingspriser vid gaten/check-in runt tiden då de introducerade nya kabinen.

Edit: Upgrade gäller vid check-in på flygplatsen
 
Last edited:

Andreas.Net

Medlem
Notera att du med största sannolikhet inte kommer att kunna uppgradera med poäng pga migreringen av EB-plattformen (Uppdatering av EuroBonus system mellan 12-15 maj 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Om du är intresserad av att uppgradera med pengar så borde detta fortfarande vara möjligt (och kanske till och med mer troligt att det går att göra eftersom det inte kommer att finnas någon som tar platser med poänguppgraderingar). I så fall så behöver du gå igenom passkontrollen och besöka servicedisken som finns direkt efter att du kommit upp från rulltrappan efter passkontrollen.
Jag skulle dock rekommendera att först prata med loungen och kanske be dem ringa bort till servicedisken och se vad som egentligen gäller för uppgraderingar den dagen så att du slipper gå dit bort i onödan.
Nu går ju mitt flyg kl 15:00 och migreringen av Eurobonus skulle först börja kl 18:00 så det borde väl gå att betala med poäng.

/Andreas
 

Dr. Miles

Expert
$899 för Plus->Business på LAX-ARN för lite drygt en vecka sen. Lite väl svettigt! Två platser till försäljning enligt ExpertFlyer.

Kan det stämma att SAS har börjat med mer variabla priser, och därmed väldigt dyrt ibland, sen en tid tillbaka? Min känsla är att de hade fasta uppgraderingspriser vid gaten runt tiden då de introducerade nya kabinen.
Det finns diskussioner i andra trådar om detta.

http://www.businessclass.se/forum/t...örjar-med-budgivning-på-uppgraderingar.31888/
http://www.businessclass.se/forum/threads/plusgrade-nya-högre-priser-med-eurobonuspoäng.90004/
 

matt

Medlem

Gjorde det tydligare att min post handlade om uppgradering vid check-in/gate på flygplatsen. Trådarna ovan, utan att ha läst igenom alla +120 sidor, verkar till största del gälla Plusgrade samt diverse poänguppgraderingar.
 

J-Dog

Medlem
Du ska gå till ServiceCenter ute i F-piren, det är de som hanterar detta.
Du kan ju dock svänga förbi loungen först (det är ju ändå på vägen) och se om de kan göra något där men med största sannolikhet kommer de hänvisa dig till ServiceCenter. Osäker på när de öppnar upp för uppgraderingar men borde gå att göra ca 3h innan kan jag tycka.

Fick förklaringen av en som jobbar i loungen att dom inte gör dessa uppgraderingar längre pga att dom plockat bort en tjänst från loungen. Dom hänvisar med andra ord alltid till ServiceCenter oavsett. Kan vara en markering från deras sida så vi som reser ska klaga lite och att dom får tillbaka en tjänst till loungen.

$899 för uppgradering Plus->Business vid check-in på flygplatsen på LAX-ARN för lite drygt en vecka sen. Lite väl svettigt! Två platser till försäljning enligt ExpertFlyer.

Kan det stämma att SAS har börjat med mer variabla priser, och därmed väldigt dyrt ibland, sen en tid tillbaka? Min känsla är att de hade fasta uppgraderingspriser vid gaten/check-in runt tiden då de introducerade nya kabinen.

Edit: Upgrade gäller vid check-in på flygplatsen

Fortfarande fasta priser men lite högre än tidigare:

Go - Busniess 5999 kr
Go - PLUS 2999 kr
PLUS - Business 3999 kr
 

palmen

Moderator
Fick förklaringen av en som jobbar i loungen att dom inte gör dessa uppgraderingar längre pga att dom plockat bort en tjänst från loungen. Dom hänvisar med andra ord alltid till ServiceCenter oavsett. Kan vara en markering från deras sida så vi som reser ska klaga lite och att dom får tillbaka en tjänst till loungen.
Det är precis så det fungerar, men även fast de "alltid" hänvisar till Service Center så har det hänt att de fixat detta i loungen i alla fall vid enstaka tillfällen. Det är dock absolut inget man kan räkna med utan man ska gå till Service Center.
 
Toppen