Uppgradering i gate med sas

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Globetrotter_Sweden, 16 Oktober 2016.

1. Globetrotter_Sweden

Globetrotter_Sweden Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sorry hittar ingen tråd om upgrade vid gate. Bokat Stockholm-Miami via Oslo. Har tidigare upgraderat till business både via bud och vid flygplatsen. Någon som har erfarenhet av att köpa upgrade vid första flygplatsen eller hinner alla norrmän i Oslo lägga beslag på platserna?

2. Pontus Krusing

Pontus Krusing Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också samma fråga. Vilken dag flyger du? Planerar samma rutt för kommande vecka.

3. Globetrotter_Sweden

Globetrotter_Sweden Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 nov, det är ju lite first served så därför min fråga.

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Uppgradering sker på den flygplats som flyget går ifrån. Åker du från annan flygplats kan de inte uppgradera dig men lägga in en förfrågan till gate.

5. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det jag erfarit är att på ARN sker uppgraderingsförfrågsn under sansade och ordnade former vid servicedisken F-piren.
    Den gång vi flög via OSL till EWR skedde det vid det alldeles för trånga avgångsutrymmet vid gate.
    Vi var redan bokade business så vi kunde med ett roat leende bevittna det totala kaos som rådde då ett stort antal uppgraderingsbenägna norrmän kämpade om uppmärksamhet från SAS gate personal. Liknade mest utförsäljning på någon asiatisk marknad.
    Nackdelen för vår del var att uppgraderingskaoset i det minimala utrymmet påverkade hela boardingproceduren negativt. Priority var bara att glömma.
    Detta är drygt ett år sedan, Om de inte förbättrat rutinerna kan jag bara säga " Lycka till"

6. Wendestam

Wendestam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög till New York från Arlanda via Oslo för ett år sedan och var bokad i Plus. Jag sa snällt och vänligt till både i incheckningen och i Loungen på ARN om att jag gärna kunde uppgradera till business för poäng om det fanns plats. Det svar jag fick var att det var personalen i gaten på OSL som hade hand om det men att de kunde lägga in ett önskemål om uppgradering i systemet från ARN. Hur exakt det fungerar och vad som är ren tur eller inte, vet jag inte. Men när jag kom till gaten i Oslo frågade jag snällt igen och fick till min förvåning veta att jag var väntad. Låg ett nytt boardingkort och väntade på mig i gaten :)
    Givetvis är det "first come, first served" som gäller så flyger man via så får man bara ställa hoppet till turen (och eventuell status i Eurobonus). Men man kommer ganska långt med ett leende oxå :)
    Lycka till!

palmen gillar detta.
  7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Precis så det fungerade för mig också till Miami via Oslo, det var dock fullt så inga uppgraderingar var möjliga i gaten i Oslo.

8. PetrelliDK

PetrelliDK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det samme er sket for mig på samme rute! Positivt overrasket :)

9. Son Nguyen

Son Nguyen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hvor mange poäng måtte du af med?

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Go till Plus = 15000 poäng
    Plus till Business = 25000 poäng
    Go till Business = 40000 poäng

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!