Uppgradering i Frankfurt med SAS Flight inte möjligt?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Joshua, 18 Oktober 2012.

1. Joshua

Joshua Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förra veckan var jag trött och var påväg hem en sen fredag. FRA-ARN (Bokad i Eco) (SK638)

Tänkte eventuellt lyxa till det lite (efter ett ca 1,5h besök i senator loungen på FRA som för övrigt är riktigt trevlig tycker jag) genom att uppgradera mig men tji fick jag.

Gick fram till incheckningsdisken och hörde mig för, plats fanns i C men tydligen fick DE inte uppgradera med hjälp av Eurobonuspoäng, de hade fått förhållningsregler och fick inte göra det?

Har jag missat något eller varför fick jag ett blankt nej? (Har aldrig försökt uppgradera inom europa tidigare då det känts som slöseri :) )

Mvh

// Joshua

2. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt sas.se kan du inte uppgradera inom europa från economy till något annat.

4. Joshua

Joshua Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Super då fick jag svar i alla fall.

Dock är det dock lite underligt då han inte viste i vilken klass jag var bokad i för han neka direkt utan att ens fråga eller titta på mitt boardingkort...

Men tack för svar

5. Longreach

Longreach Medlem

Just på grund av detta som jag funderar på att bulka upp lite poäng på Miles&More...

6. Och uppgradering med Miles på Miles & More är ungefär sämsta sätt att använda dessa på....

7. Longreach

Longreach Medlem

Varför då?

Behöver tips på vad jag ska göra när jag nått EBG. Ska jag då fortsätta att samla poäng hos SAS?

8. Longreach

Longreach Medlem

9. Jag förstår det... Det finns redan en lååååååååååååång tråd om Eurobonus eller Miles & More här inne. Ödmjukt kan jag personligen säga att jag har haft förmånen att få resa 90% i premium under mina 12 år som Senator, också med SAS inom Skandinavien så ovan utmaning blir inte så svårt för mig,

Nu är det så att M&M funkar bra om man reser på dyrare biljetter i Y eller C kabinen från och med 1 september. Det jag personligen gillar med Miles & More är:
    Companion Awards
    SEN UPGR Voucher

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!