Senaste nytt

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

Sitter i T5 och frågade vad en upgradering från WTP->CW skulle kosta för minnflight till ICN. Gick på 649£ tackade vänligt men bestämt nej.
Någon som har testat NRT till LHR?
 

Dr. Miles

Expert
Sitter i T5 och frågade vad en upgradering från WTP->CW skulle kosta för minnflight till ICN. Gick på 649£ tackade vänligt men bestämt nej.
Någon som har testat NRT till LHR?
Jag har sökt på japanska webbsidor men jag inte kunde hitta någon info om Cash upgrade av World Traveller Plus -> Club World på British Airways på Tokyo->London.

Däremot finns det info om Cash upgrade av World Traveller -> World Traveller Plus på Tokyo->London. Det kostade 30.000 JPY (ca 2.130 SEK) i 2014.
 

agehall

Medlem
Japp. BA kommer alltid att erbjuda uppgradering mot fare difference på flygplatsen, förutsatt att det finns plats. Ibland erbjuds man även sk AUP, Airport Promotional Upgrade (fråga mig inte varför det förkortas AUP och inte APU!) som är betydligt billigare.
 

karho

Medlem
Lägger till lite färsk data för den som söker,
Flyger ARN-LHR-ARN ekonomi i morgon; BA771 + BA786.
Blev erbjuden "Upgrade Offer" vid OLCI för båda benen. £109 utresa, £100 hemresa.
 

karho

Medlem
Vadför ekonomibiljett, med eller utan bagage?

Med bagage, bokningsklass M resp. V.

Edit: ser att min nya bokningsklass blivit U på utresan (bara uppgraderat den ännu). Vid snabb googling ser det ut som att U inte går några poäng alls, kan det verkligen stämma? Förr fick man ju discounted Business (I) vid upgrade vid OLCI.
 
Toppen