Senaste nytt

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

AABack2ARN

Medlem
Fick erbjudande om uppgradering för 965SEK. Från G-klass. I-klass fanns inte tillgänglig på den flighten utan billigaste business fanns i R-klass.
 

rsimon

Medlem
Har en Economy bokad LHR-ARN 21/6. När är det optimalt att uppgradera för cash?

Finns nu för 300 GBP vilket känns dyrt. Jag har kört på flygplatsen för 1300-1400 SEK ett par gånger. När och hur får man egentligen bästa priset? Det är TPs jag är ute efter.

Ber om ursäkt om detta avhandlats tidigare.

Reste med BA780 LHR-ARN i går, måndag. Uppgraderade till CE för £100 cirka 13 timmar innan incheckning.

Det fanns en ledig plats i kabinen efter boarding, alltså 35 pax fördelade på 6 rader (2-2-2) i Boeing 767-maskinen. Två personal hade fullt upp hela resan, men levererade trots detta fläckfri service.
 

karho

Medlem
Samma här, klippte till. Flyger imorrn BA771 ARN-LHR. Hem kostade det dock 4500 nånting så passar den.

Citerar mig själv. Vid OLCI för hemresa nyss gick priset ned från 4500 till 965 SEK så jag uppgraderade hemresan också. Verkar alltså löna sig med is i magen i vissa fall, till OLCI påbörjas.
 

karho

Medlem
Indeed. Men det verkar ha ändrats, tidigare fick jag ofta samma erbjudande långt i förväg, var ingen skillnad mellan x dagar innan avfärd och vid OLCI. Nu så inte fallet.
 

agehall

Medlem
Sant. Det kan nog också förklaras av att man förr fick vettiga erbjudanden tidigt. Numera är de ju helt löjliga och därmed köper nog ingen.
 
Toppen