Senaste nytt

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

TjudöBoy

Medlem
Uppgraderade biljetten på vår resa till New York (med BA) både på ARN samt LHR med Cash Upgrade, bör man inte få Tier Points enligt den nya "boknings" klassen då?? :confused:
 

NyfikenGrau

Medlem
Funderar på att ta en sådan här upgrade på sträckan LHR-JNB nu i september. Någon som åkt BA A380 i både WT och WT+ och kan säga något om skillnaden är "värt det"?

Gick förbi BA:s kontor på Tegel idag och fick aktuell prisuppgift - det fasta priset är nu £ 209 per person och sträcka. Ett huvudskäl för mig att ta detta är att antal miles ökar från 25 till 110 % hos AB topbonus.

Tydligen går det inte att fixa online i förväg utan man blir tillfrågad(?) på LHR...som jag uppfattade det, eller om han kanske nämnde vid OLCI också :confused:
 
Last edited:

agehall

Medlem
Tydligen går det inte att fixa online i förväg utan man blir tillfrågad(?) på LHR...som jag uppfattade det, eller om han kanske nämnde vid OLCI också :confused:

Det finns POUG och AUP. POUG står för Proactive Online Upgrade och kan göras via MMB om det är tillgängligt för din flight. AUP står för Airport Upgrade och kan bara göras på flygplatsen vid incheckning om det erbjuds för din flight.

Rent generellt skulle jag tro att chanserna för att uppgradera till JNB är små eftersom det är en rutt med mycket betalande premiumpassagerare. Men håll koll på MMB och fråga vid incheckningen alt vid transferdesk på LHR.
 

agehall

Medlem
POUG finns tillgänglig mellan 48h efter köp fram till OLCI öppnar (lite osäker på om den fortsätter vara aktiv efter att OLCI öppnat).
 

Lukas2

Medlem
Fick ett erbjudande att få uppgradera ARN-LHR imorgon för 850 kr super, tänker jag. För innan har det legat på 4925 kr när jag kollat, det priset kändes så där. Men så händer detta... orginalbokningen är i bokningsklass H.. bra, får poäng, (samlar på mitt Marco Polo program, CX) efter uppgraderingen.. blir det U, 0 Poäng... det är ju så man nästan vill gråta lite. Men men...
 

AABack2ARN

Medlem
Stämmer det verkligen att det blir U i dessa fall? Har själv aldrig fått ett erbjudande men far min (som också samlar till AAdvantage) fick och jag är övertygad om att han fick poäng motsvarande business för den sträckan. Hos AA ser man inte vilken bokningsklass man har fått poäng för - bara kabinklass. Och U är inte en klass som ger poäng hos AAdvantage så därför undrar jag om det stämmer.

Återrapportera gärna.
 
Toppen