Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Gustaf Boo Callert, 2 November 2012.

1. Hej,

Kommer i slutet av året resa LGW-CUN (bokad i ekonomi) och jag undrar vad det finns för möjligheter att uppgradera till högre klass. Resan sker med en trippelsjua.

Jag har lite avios på mitt BAEC-konto som kanske kan komma till användning alternativt kan jag "inom rimliga gränser" tänka mig uppgradera med cash.

Hur ser mina alternativ ut och vad ger bäst bang for the buck?

PS.
    Skiljer sig de B772or som är stationerade på LGW från de på LHR?

/G

2. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken bokningsklass har du i Economy? Endast dom flexibla Traveller klasserna Y B H går att uppgradera med avios.
    Får du något cash upgrade offer i MMB? Det blir tyvärr enda alternativet. Personligen skulle jag inte spendera avios för att uppgradera Traveller till Traveller plus. Dålig utväxling.

777 flottan på LGW är vad jag minns mestadels 3 klass, med någon enstaka 4 klass.
    Alla har IFE/AVOD system.

3. Bokat i low economy samt via resbyrå (inte många rätt här :eek:).

Men då var det som jag befarade, tack för svar, är ny på BAEC.

/G

4. Homer

Homer Medlem

Vad får du för meddelande om du klickar på Uppgradera resklass mot betalning i Manage My Booking ? (nere till höger, där det står ändra bokning)

5. Felmedelande:
    Sorry, it is not possible to change this booking on ba.com. Please contact your booking/travel agent.

Därför jag startade tråden ;)

6. Homer

Homer Medlem

Även om British Airways.com eller kundtjänst inte ger dig någon möjlighet kan du ändå få ett erbjudande
    att uppgradera mot betalning på flygpatsen.
    Ofta har de tom skyltar vid incheckningsdisken "upgrade to world traveler plus for £..."

7. Aha! Kör de på samma modell som American Airlines? Flög ORD-LHR förra året med American Airlines och då var det nästan "aktionskänsla" innan boarding (värt att nämna var att jag aldrig var intresserad av en uppgradering då, så jag vet inte hur det gick till i detalj).

Hurdan är prislappen för en uppgradering till WT+ fr. Eco på en 11h flygning?

/G

8. Homer

Homer Medlem

Enligt British Airways anställd, NB posten är 1,5 år

FlyerTalk Forums - View Single Post - ULTIMATE BA Upgrade Discussion/Experiences Thread

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sorry för lite dum fråga, men varför är man inte "intresserad av en uppgradering"?
    Man är väl alltid intresserad, även om priset ibland kan hindra en att genomföra den.
    Jag blir iaf väldigt gärna uppgraderad, hela vägen fram till jumpseat :D om den ligger i cockpit dvs :D

10. Ja jo intresserad var jag väl, fast det var en lååång kö (överbokat) samt lite väl tilltagen prislapp (för en hyfsat rutten produkt) så jag avstod.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!