Uppgradering FRÅN svit?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av nollbit, 19 April 2016.

  1. nollbit

    nollbit Medlem

    Jag har sex nätter bokade i en Grand Suite Bay View på Conrad Tokyo, bokat via Hilton. Är HHD.

    Jag har inga förväntningar på uppgraderingar, men händer det att man blir uppgraderad från sviter till bättre sviter? Conrad Tokyo har exempelvis Corner-sviter där priskillnaden från mitt bokade rum är ungefär som mellan vanligt rum och execrum.
     
    Gus gillar detta.
  2. RonnieK

    RonnieK Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det händer. T.ex. från Conrad Suite till Presidential Suite på Conrad Bali :)
     
    jerixon, Gus och nollbit gillar detta.
  3. nollbit

    nollbit Medlem

    Tack för svar! Hur många nätter var det? Jag tänker att sex nätter ligger mig lite i fatet för såna där fantastiska uppgraderingar.
     
    Gus gillar detta.
  4. RonnieK

    RonnieK Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    I mitt fall 3 nätter (andra halvan) av min 6-nätters stay. Detta p.g.a. att den var upptagen innan.
     
    nollbit gillar detta.
  5. Gus

    Gus Medlem

    Var det du som frågade eller personalen som sa till att den var ledig?
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var personalen som tyckte det var bättre att göra en HHD förbannad och istället uppgradera en HHG och ljuga om att det inte fanns några rum att uppgradera till.
     
    nollbit gillar detta.
  7. RonnieK

    RonnieK Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det senare.

    Long story short: Jag hade innan ankomst frågat om det var möjligt att boka en svit med havsutsikt (dessa finns specifierade på deras hemsida men går ej att boka online). Vid incheckning fick jag veta att det inte fanns några sviter med havsutsikt lediga och vi fick den bokade sviten. Dag 2 ringer Suites Manager och frågar om han får komma förbi vårt rum och hälsa personligen. Det fick han förstås och när han kom så uttryckte han hur ledsen han var att de inte hade kunnat tillmötesgå vårat önskemål om havsutsikt men att han skulle ha en ledig svit (president-sviten) om någon dag och frågade då om det var ok med oss att flytta/byta rum senare vilket vi naturligtvis inte tackade nej till.

    Just detta hotell har två sektioner som sköts mer eller mindre individuellt. Tror det var till stor hjälp att jag bokat i svit-sektionen från början med tanke på bemötandet @agehall fick bara dagen efter.

    För att återgå till trådens ursprungsfråga - jag har också blivit uppgraderad från Jr. Suite till vanlig Suite på Hilton Arcadia som återkommande gäst, vet inte om det räknas...
     
    nollbit gillar detta.
  8. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju samma dag - ni flyttade ju ungefär samtidigt som vi fick veta att det var helt fullt och att inga uppgraderingar gavs. De hade nog inte räknat med att vi visste vilka ni var och att vi skulle träffas i loungen 30 minuter senare...
     
    Palmwell, jerixon och simon_says91 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×