Senaste nytt

Uppgradering av Nordic Choice hotellprogram.

Han var trevlig att ha att göra med när de hade lite inkörsproblem tidigt, kände att han tog kommentarerna på allvar och gav lite bonus (rumsuppgradering och en liten gåva nästa natt) efter att ha fått feedback på småsaker (meningsutbytet började med medelviktiga grejer, men han lät så glad över feedback att jag fortsatte även när det mest var småsaker, och jag gjorde tydligt vad jag tyckte var småsaker).
Det va en hon i mitt fall :)
 

flierman

Medlem
Det som jag kan se som bra för mig somjust nu är student och då prioriterar pris före lyx är att Copmforthotellen kostar så lite som 7500 vilket blir drygt 45000 COOP-poäng för en natt på Comfort vilket jag ser som en bra deal. Nu är ju dessa hotell inget att hänga i julgranen generellt men om det gäller en natt där jag bara ska sova och äta frukost så är det en bra deal.

Dock har de andra hotellen blivit betydligt dyrare, jag kom över Friends hotell i Sthlm i helgen för 15000 poäng vilket är en helt okej deal för det hotellet men de övriga är för dyra nu.

PS. Fick dock en deal nu för att jag fyllde år med dubbla poäng på nästa övernattning, alltid något :)
 

jerixon

Medlem
Hur är det med tillgänglighet för bonusnätter på de billigare hotellen i 7500 poängs och 10000 poängs klassen i storstäderna?
Är det lätt att hitta rum på helger kan programmet fortf va aktuellt tack vare detta.
Sällan ett hotellrum jag bokar kostar under 1500 i tjänsten och då får man ju ganska snabbt ihop 7500 poäng som kan användas då jag oftast bara vill ha "tak över huvudet" och aldrig spenderar tid på rummet i sthlm eller gbg endå :)

Det som jag kan se som bra för mig somjust nu är student och då prioriterar pris före lyx är att Copmforthotellen kostar så lite som 7500 vilket blir drygt 45000 COOP-poäng för en natt på Comfort vilket jag ser som en bra deal. Nu är ju dessa hotell inget att hänga i julgranen generellt men om det gäller en natt där jag bara ska sova och äta frukost så är det en bra deal.

Dock har de andra hotellen blivit betydligt dyrare, jag kom över Friends hotell i Sthlm i helgen för 15000 poäng vilket är en helt okej deal för det hotellet men de övriga är för dyra nu.

PS. Fick dock en deal nu för att jag fyllde år med dubbla poäng på nästa övernattning, alltid något :)
 

flierman

Medlem
Jag har inte bokat så många rum på sistone men när jag bokat Comfort hotel i sthlm två gånger nu i maj/juni samt på studentpris (599kr) i augusti har det funnits rum utan problem.
 

M.K

Medlem
Uselt och nu försvann möjligheten till bra värde med Coop även här. Jag tyckte helgnätterna på de finare Clarion-hotellen var trevliga för 10 000p, men nu är det bättre värde t o m med Scandic där du får 500 EB-poäng/natt. Minst 20 betalda nätter för en bonusnatt är verkligen inte bra med Choice som nu faller långt ner bland mina preferenser som lyder: 1. Hilton ( guld), 2. Radisson ( guld), 3. Discovery ( plat). Det passar iaf utmärkt att jag kan halvera antalet nätter per år nu till fem för att behålla silvret då jag trots allt måste bo på ett Choice ibland i Skandinavien.

Då var årets fem nätter avklarade för silver ett år till. Hoppas jag slipper välja dem något mer i år dock iom dåliga poängvärdet :)
 
Toppen