Senaste nytt

Uppgradering av Nordic Choice hotellprogram.

olo

Medlem
En av sakerna som försvann var "bo 2-4-1". Läste någonstans (Facebook? Nights?) att Choice förklarar det med att det var så svårt att boka det och att de inte gälde på avtalpriser och det stälde till det för folk. Jag förstår inte, svårt? Jag har bokat rum med Club Rate och sedan lagt ett mejl till Front office på aktuellt hotell, så har det löst sig. Eller så ringde man centralbokningen...
Nu har jag avbokat alla mina 12 olika bokningar på Choice resterande del av året (efter att ha säkrat bättre alternativ såklart). Mailade varje hotell och förklarade varför - medlemsprogrammet har blivit sämre. Får se vad jag får för svar.
Spännande - rapportera!
 
Bra exempel på rösta med fötterna. Men det gäller att göra som du gjort och faktiskt tala om för dem varför...

Ser fram emot en sammanställning av deras svar :)
Choice Clarion Arlanda, som jag pratade med i telefon, hade ingen aning om vad jag pratade om eller menade med försämringar. Tydligt att personalen på golvet är dåligt informetarade och kan således inte hantera detta alls.
 

agehall

Medlem
Choice Clarion Arlanda, som jag pratade med i telefon, hade ingen aning om vad jag pratade om eller menade med försämringar. Tydligt att personalen på golvet är dåligt informetarade och kan således inte hantera detta alls.
Det är jag iofs inte så förvånad över - det viktigaste är dock att man ser till att de rapporterar detta uppåt.
 
  • Gilla
Reactions: olo

M.K

Medlem
Helt rätt Cristoffer! Jag själv röstar med fötterna och har inte bott/bokat en natt på choice sedan försämringarna. Jag bokar via hotels.com med var tionde natt gratis om inte något bättre alternativ finns på orten. Tyvärr får ju aldrig choice reda på varför men jag antar att det kommer märkas om vi är tillräckligt många som nu aktivt undviker kedjan!
 
Om man vill va ful så väntar man och avbokar riktigt sent, club-priset berättigar ju till avbokning fram till kl 21.00 på ankomstdagen. Vi passerade nyss 20.59... :D
 

olo

Medlem
Koncept för oss som vill ha någonstans att sova, trots att hotellet är fullt - och inte vill betala rumsgarantins ockerpriser eller behöver rum efter garantitiden - vi ställer oss på väntelistan.
När jag åkte till Norge (2013) stod jag säkert på väntelista varannan vecka. Nu är det bättre och jag brukar bara drabbas av det på månadsbasis.
 

maswan

Medlem
Dom kopplade mig till nån "guest satisfaction manager" så vet inte hur högt upp jag hamnade :/

Han var trevlig att ha att göra med när de hade lite inkörsproblem tidigt, kände att han tog kommentarerna på allvar och gav lite bonus (rumsuppgradering och en liten gåva nästa natt) efter att ha fått feedback på småsaker (meningsutbytet började med medelviktiga grejer, men han lät så glad över feedback att jag fortsatte även när det mest var småsaker, och jag gjorde tydligt vad jag tyckte var småsaker).
 
Toppen