Uppgradering av Lufthansa T-klass

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Andreas Eriksson, 28 Juli 2012.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Arlanda till Barcelona via Frankfurt och via Berlin hem.
    Enligt hemsidan skall T-klass vara fullt möjligt att uppgradera med poäng men vad jag läst på flyertalk och några andra sidor skall det inte gå? Dock var dessa trådar lite äldre och det kanske ändrats relativt nyligen?

Hur många M&M poäng krävs för att uppgradera denna rutt enkel väg? dvs ARN-FRA-BCN.
    Det borde väl för övrigt vara ganska enkelt att få igenom med tanke på perioden denna resa är tänkt. (Januari).

2. Jacob

Jacob Medlem

Vill du verkligen använda poäng för att uppgradera inom Europa? Lufthansa intra-Europa business class är inget speciellt alls.

Spar hellre poängen och gör något roligare för dessa, det är mitt uppriktiga råd.

3. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det är såklart smartast.
    Tänkte mest att det hade varit kul att pröva en väg bara, men det beror ju såklart på priset (vilket jag inte lyckats hitta.)

Last edited: 29 Juli 2012
  4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den enda anledningen att flyga C intra-europe imho är om man behöver den flexibilitet som en C-biljett normalt sett ger. Att uppgradera inom Europa är som att slänga poängen i sjön. Ge dem hellre till mig.

3 personer gillar detta.
  6. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det avgör saken, verkligen inte värt.
    Hade varit trevligt att skapa sig en egen uppfattning men inte för 15.000 poäng.

7. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju det vi sagt hela tiden! ;)

Bättre att skapa sig en uppfattning med betald biljett. Då tjänar man iaf poäng. ;)

1 person likes this.
  8. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, visst är det så.
    Jag tänkte satsa på Miles&More SEN nästa år men jag gillar inte deras "sänkningar" som träder i kraft nu i höst så får se hur man gör med den saken..

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "sänkningar"? Du menar "försämmringar" va?

1 person likes this.
  10. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sänkning av viss poäng-intjäning etc men antar att "försämringar" är ett bättre ordval.
    Nåväl, poängen med vad jag menade gick fram hoppas jag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!