Senaste nytt

Uppgradering av Lufthansa T-klass

Arlanda till Barcelona via Frankfurt och via Berlin hem.
Enligt hemsidan skall T-klass vara fullt möjligt att uppgradera med poäng men vad jag läst på flyertalk och några andra sidor skall det inte gå? Dock var dessa trådar lite äldre och det kanske ändrats relativt nyligen?

Hur många M&M poäng krävs för att uppgradera denna rutt enkel väg? dvs ARN-FRA-BCN.
Det borde väl för övrigt vara ganska enkelt att få igenom med tanke på perioden denna resa är tänkt. (Januari).
 

Jacob

Medlem
Vill du verkligen använda poäng för att uppgradera inom Europa? Lufthansa intra-Europa business class är inget speciellt alls.

Spar hellre poängen och gör något roligare för dessa, det är mitt uppriktiga råd.
 
Vill du verkligen använda poäng för att uppgradera inom Europa? Lufthansa intra-Europa business class är inget speciellt alls.

Spar hellre poängen och gör något roligare för dessa, det är mitt uppriktiga råd.

Jo, det är såklart smartast.
Tänkte mest att det hade varit kul att pröva en väg bara, men det beror ju såklart på priset (vilket jag inte lyckats hitta.)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Den enda anledningen att flyga C intra-europe imho är om man behöver den flexibilitet som en C-biljett normalt sett ger. Att uppgradera inom Europa är som att slänga poängen i sjön. Ge dem hellre till mig.
 
Toppen