Uppgradering av biljett köpt på Expedia

Diskussion i 'Star Alliance' startad av cph_commuter, 11 Juli 2012.

  1. cph_commuter

    cph_commuter Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Någon som har erfarenhet av bokningsklass på biljetter som köps via Expedia.se? Kan man vara säker på att den bokningsklass som anges vid bokningen på Expedia.se verkligen är den bokningsklass som biljetten ställs ut med?

    En annan fråga på samma tema. Star Alliance bekräftad uppgradering: räcker det med att det finns lediga platser i business class för att en sådan uppgradering ska godkännas, eller måste det finnas lediga award-platser?
     
  2. Det krävs lediga awardplatser :)
     
  3. Är mycket tveksam till detta svaret. Har uppgraderat med poäng ggr flera när det inte funnits awardplatser. Detta både vid gate och flera veckor före avfärd via sas telefon.
     
  4. Jacob

    Jacob Medlem

    Bokningsklassen bör stämma så länge du inte bokat codeshare. Är det codeshare är det inte säkert att bokningsklassen på det flygbolag som sålt biljetten motsvarar samma bokningsklass på det flygbolag som utför själva flygningen.

    Som övriga påpekat måste det också finnas platstillgång. Jag tror att platstillgången för Star Alliance uppgraderingar är samma som platstillgången för bonusresor.
     
  5. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    LX bokar F upgrades i A, inte O.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×